Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100203SANAT KAVRAMLARI-IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Plastik sanatlarla ilişkili temel kavramları açıklamak ve sanat tarihsel süreç içindeki üslupsal farklılıkları biçimsel açıdan incelmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tunçay Çiçek
Öğrenme Çıktıları
1Temel Sanat veTasarım öğelerini tanıyacak
2Sanatı temel kavramları ve tarihsel gelişimiyle değerlendirebilme becerisi.
3Sanat tarihini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bakışla inceleyebilme becerisi kazanmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu olan ders bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Plastik sanatlarla ilgili temel kavramları öğrenir. ? Sanat tarihi içinde üslupsal farklılıkların biçimsel özelliklerini tanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Biçimsel Elemanlar-I: Çizgi ve Uzay
2Biçimsel Elemanlar-II: Işık ve Renk
3Biçimsel Elemanlar-III: Doku, Motif, Zaman ve Devinim
4Biçimsel Elemanlar-IV: Kompozisyonun İlkeleri
5Sanatsal Araçlar-I: Çizim, Baskı, Boya
6Sanatsal Araçlar-II: Üç Boyutlu İşler
7Sanatsal Araçlar-III: Kamera Sanatları
8Ara sınav
9Sanatsal Araçlar-IV: Yapı
10Sanatsal Araçlar-V: Tasarım
11Tarihsel Süreç-I
12Tarihsel Süreç-II
13Tarihsel Süreç-III
14Dönem değerlendirilmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uğur Tanyeli, Sanat Terimleri Sözlüğü?, Remzi Kitabevi, İstanbul. Heinrich Wölfflin, ?Sanat Tarihinin Temel Kavramları?, Remzi Kitabevi, ? İsmail Tunalı, ?Felsefenin Işığında Modern Resim?, Remzi Kitabevi, ? Wilhelm Worringer, ?Soyutlama ve Özdeşleyim?, Çev: İsmail Tunalı , Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Gösterme150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Staj koşulu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Problem Çözümü111
Soru-Yanıt515
Takım/Grup Çalışması339
Beyin Fırtınası5210
Makale Kritik Etme224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1555445555455555455455445
ÖÇ2                        
ÖÇ3                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr