|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100200 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel Sanat Eğitimi I öğrencilere görsel sanatların temel ilkeleri ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, çizim becerilerinin geliştirilmesine, form, mekan ve yapı arasındaki ilişkiyi anlamaya ve yaratıcı ifadeyi teşvik etmeye odaklanır. Pratik uygulamalar ve teorik çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, çeşitli ortamları keşfetmeye, gözlem becerilerini geliştirmeye ve sanatın tarihsel ve kültürel bağlamını anlamaya yönlendirilir. Amaç, görsel sanatların temellerine sağlam bir temel oluşturarak, bu alanda daha ileri düzeydeki çalışmalara zemin hazırlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Gör. Uğur ÖZEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca ders planına ve yöntemine dair bilgilendirme, temin edilmesi gereken ders materyalleri ile ilgili bilgi sahibi Olundu. Çizim pratikleri gerçekleştirildi. | 2 | Işık ve Gölgeye dair resim örneklerinin incelendi. Rönesans ve Barok resim kompozisyonlarında ışık ve gölgenin ele alınış biçimi öğrenildi. Basit nesne düzenekleri üzerinden çizgisel etütler yapıldı. | 3 | Resimde (Texture) dokunun tanımı anlatıldı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşıldı. Bireysel seçime dayalı dokuya sahip nesneler üzerinden karakalem etütler yapıldı. | 4 | Resimde (Texture) dokunun tanımı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşımı gerçekleştirildi. Belirlenen nesneler üzerinden çizgisel ve modlesel doku çalışması gerçekleştirildi. | 5 | Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelendi. Belirlenen nesneler üzerinden nokta ve tarama teknikleri ile doku çalışması yapıldı. | 6 | Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelendi.Belirlenen nesneler üzerinden (Mirekkep) Lavi tekniği ile doku çalışması uygulandı. | 7 | Arasınav | 8 | Renk bilgisi ve skalası üzerine anlatımlar. Ana ve ara renklerin tanımlanması ve elde ediliş biçimine dair anlatıldı. Renk skalası ve kartela çalışması gerçekleştirildi. | 9 | Boya teknolojisi ile ilgili bilgi paylaşımı ve boya tekniklerine dair anlatıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden suluboya çalışması uygulandı. | 10 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden guvaj boya çalışması uygulandı. | 11 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı yapıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden akrilik boya çalışması gerçekleştirildi. | 12 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı boya çalışması uygulandı. | 13 | Boya teknolojisi kapsamında yağlı ve kuru pastel boya teknikleri ile ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı ve kuru pastel boya tekniğinin uygulandı. | 14 | Final Sınavı. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Ön koşul olan ders bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Temel Sanat Eğitimi I dersinin içeriği, öğrencilere görsel sanatların temellerini öğretmeye yönelik kapsamlı bir müfredatı içerir. Bu dersin temel bileşenleri şunlardır:
Çizim Becerilerinin Geliştirilmesi: Öğrenciler, temel çizim tekniklerini öğrenir ve gözlem yaparak çizim pratiği yaparlar. Bu aşamada, doğru oranlar, çizim perspektifi ve çeşitli çizim materyalleriyle çalışma üzerine yoğunlaşılır.
Form, Mekan ve Yapı İlişkisi: Öğrenciler, üç boyutlu objelerin ve figürlerin çizimlerde nasıl temsil edileceğini, geometrik formlar ve hacim kavramlarını keşfederler.
Işık ve Gölge: Işık ve gölge etkilerini anlamak, hacim yaratma ve derinlik hissi oluşturma teknikleri öğretilir. Bu, öğrencilerin görsel derinlik yaratma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Yaratıcı İfade ve Sanat Anlayışı: Öğrenciler, kendilerini ifade etme yöntemlerini keşfeder ve sanatın kişisel bir dil olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenirler.
Sanatın Tarihsel ve Kültürel Bağlamı: Sanatın tarihi gelişimi, farklı sanat akımları ve kültürel etkiler hakkında bilgi edinilir. Öğrenciler, sanatın toplumdaki yerini ve tarihsel bağlamını kavrarlar.
Çeşitli Ortamlarla Çalışma: Öğrenciler, farklı çizim malzemeleri ve teknikleriyle çalışarak çeşitli ortamları (karakalem, suluboya, vs.) keşfederler.
Dersin amacı, öğrencilere görsel sanatların temellerini sağlam bir şekilde öğretmek ve sanata dair temel bilgi, beceri ve anlayış kazandırmaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, dönem boyunca ders planına ve yöntemine dair bilgilendirme, temin edilmesi gereken ders materyalleri ile ilgili bilgilendirme. | Öğrencilere çizim malzemeleri hakkında bilgi ve kullanım talimatları.Çizim yapmaya başlama: Temel çizim becerileri ve ısınma egzersizleri. | | 2 | Işık ve Gölgeye dair resim örneklerinin incelenmesi. Rönesans ve Barok resim kompozisyonlarında ışık ve gölgenin ele alınış biçimi. | Basit nesne düzenekleri üzerinden çizgisel etütler. | | 3 | Resimde (Texture) dokunun tanımı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşımı. | Bireysel seçime dayalı dokuya sahip nesneler üzerinden karakalem etütler. | | 4 | Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi. | Belirlenen nesneler üzerinden çizgisel ve modlesel doku çalşması. | | 5 | Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi. | Belirlenen nesneler üzerinden nokta ve tarama teknikleri ile doku çalışması. | | 6 | Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi. | Belirlenen nesneler üzerinden (Mirekkep) Lavi tekniği ile doku çalışması. | | 7 | Arasınav | Arasınav | | 8 | Renk bilgisi ve skalası üzerine anlatımlar. Ana ve ara renklerin tanımlanması ve elde ediliş biçimine dair anlatımlar. | Renk skalası ve kartela çalışması. | | 9 | Boya teknolojisi ile ilgili bilgi paylaşımı ve boya tekniklerine dair anlatımlar. | Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden suluboya çalışması. | | 10 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı. | Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden guvaj boya çalışması. | | 11 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı. | Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden akrilik boya çalışması. | | 12 | Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı. | Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı boya çalışması. | | 13 | Boya teknolojisi kapsamında yağlı ve kuru pastel boya teknikleri ile ilgili bilgi paylaşımı. | Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı ve kuru pastel boya tekniğinin uygulanması. | | 14 | Final Sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sanatın Temelleri-Teori ve Uygulama, Otto G. Ocvirk (Eser Sahibi), Nur Balkır Kuru (Çevirmen), (2017), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler,
Ahmet Özol, PASTEL YAYINCILIK (2012), Resim - 1 / Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim (1-E-12)
Dr. Mümtaz Işıngör, Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa Aslıer (1986) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Staj koşulu bulunmamaktadır. |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 12 | 14 | 168 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|