Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100200TEMEL SANAT EĞİTİMİ - IIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel Sanat Eğitimi I öğrencilere görsel sanatların temel ilkeleri ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, çizim becerilerinin geliştirilmesine, form, mekan ve yapı arasındaki ilişkiyi anlamaya ve yaratıcı ifadeyi teşvik etmeye odaklanır. Pratik uygulamalar ve teorik çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, çeşitli ortamları keşfetmeye, gözlem becerilerini geliştirmeye ve sanatın tarihsel ve kültürel bağlamını anlamaya yönlendirilir. Amaç, görsel sanatların temellerine sağlam bir temel oluşturarak, bu alanda daha ileri düzeydeki çalışmalara zemin hazırlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Gör. Uğur ÖZEN
Öğrenme Çıktıları
1Dersin tanıtımı, dönem boyunca ders planına ve yöntemine dair bilgilendirme, temin edilmesi gereken ders materyalleri ile ilgili bilgi sahibi Olundu. Çizim pratikleri gerçekleştirildi.
2Işık ve Gölgeye dair resim örneklerinin incelendi. Rönesans ve Barok resim kompozisyonlarında ışık ve gölgenin ele alınış biçimi öğrenildi. Basit nesne düzenekleri üzerinden çizgisel etütler yapıldı.
3Resimde (Texture) dokunun tanımı anlatıldı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşıldı. Bireysel seçime dayalı dokuya sahip nesneler üzerinden karakalem etütler yapıldı.
4Resimde (Texture) dokunun tanımı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşımı gerçekleştirildi. Belirlenen nesneler üzerinden çizgisel ve modlesel doku çalışması gerçekleştirildi.
5Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelendi. Belirlenen nesneler üzerinden nokta ve tarama teknikleri ile doku çalışması yapıldı.
6Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelendi.Belirlenen nesneler üzerinden (Mirekkep) Lavi tekniği ile doku çalışması uygulandı.
7Arasınav
8Renk bilgisi ve skalası üzerine anlatımlar. Ana ve ara renklerin tanımlanması ve elde ediliş biçimine dair anlatıldı. Renk skalası ve kartela çalışması gerçekleştirildi.
9Boya teknolojisi ile ilgili bilgi paylaşımı ve boya tekniklerine dair anlatıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden suluboya çalışması uygulandı.
10Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden guvaj boya çalışması uygulandı.
11Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı yapıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden akrilik boya çalışması gerçekleştirildi.
12Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı boya çalışması uygulandı.
13Boya teknolojisi kapsamında yağlı ve kuru pastel boya teknikleri ile ilgili bilgi paylaşıldı. Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı ve kuru pastel boya tekniğinin uygulandı.
14Final Sınavı.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşul olan ders bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Temel Sanat Eğitimi I dersinin içeriği, öğrencilere görsel sanatların temellerini öğretmeye yönelik kapsamlı bir müfredatı içerir. Bu dersin temel bileşenleri şunlardır: Çizim Becerilerinin Geliştirilmesi: Öğrenciler, temel çizim tekniklerini öğrenir ve gözlem yaparak çizim pratiği yaparlar. Bu aşamada, doğru oranlar, çizim perspektifi ve çeşitli çizim materyalleriyle çalışma üzerine yoğunlaşılır. Form, Mekan ve Yapı İlişkisi: Öğrenciler, üç boyutlu objelerin ve figürlerin çizimlerde nasıl temsil edileceğini, geometrik formlar ve hacim kavramlarını keşfederler. Işık ve Gölge: Işık ve gölge etkilerini anlamak, hacim yaratma ve derinlik hissi oluşturma teknikleri öğretilir. Bu, öğrencilerin görsel derinlik yaratma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Yaratıcı İfade ve Sanat Anlayışı: Öğrenciler, kendilerini ifade etme yöntemlerini keşfeder ve sanatın kişisel bir dil olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenirler. Sanatın Tarihsel ve Kültürel Bağlamı: Sanatın tarihi gelişimi, farklı sanat akımları ve kültürel etkiler hakkında bilgi edinilir. Öğrenciler, sanatın toplumdaki yerini ve tarihsel bağlamını kavrarlar. Çeşitli Ortamlarla Çalışma: Öğrenciler, farklı çizim malzemeleri ve teknikleriyle çalışarak çeşitli ortamları (karakalem, suluboya, vs.) keşfederler. Dersin amacı, öğrencilere görsel sanatların temellerini sağlam bir şekilde öğretmek ve sanata dair temel bilgi, beceri ve anlayış kazandırmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, dönem boyunca ders planına ve yöntemine dair bilgilendirme, temin edilmesi gereken ders materyalleri ile ilgili bilgilendirme.Öğrencilere çizim malzemeleri hakkında bilgi ve kullanım talimatları.Çizim yapmaya başlama: Temel çizim becerileri ve ısınma egzersizleri.
2Işık ve Gölgeye dair resim örneklerinin incelenmesi. Rönesans ve Barok resim kompozisyonlarında ışık ve gölgenin ele alınış biçimi.Basit nesne düzenekleri üzerinden çizgisel etütler.
3Resimde (Texture) dokunun tanımı, çeşitli nesnelerin dokusal özelliklerine dair örneklerin paylaşımı.Bireysel seçime dayalı dokuya sahip nesneler üzerinden karakalem etütler.
4Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi.Belirlenen nesneler üzerinden çizgisel ve modlesel doku çalşması.
5Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi.Belirlenen nesneler üzerinden nokta ve tarama teknikleri ile doku çalışması.
6Resim kompozisyonlarında betimlenen(Cam, Metal, Ahşap, çeşitli kumaş dokuları vb.) nesnelere dair örneklerin incelenmesi.Belirlenen nesneler üzerinden (Mirekkep) Lavi tekniği ile doku çalışması.
7ArasınavArasınav
8Renk bilgisi ve skalası üzerine anlatımlar. Ana ve ara renklerin tanımlanması ve elde ediliş biçimine dair anlatımlar.Renk skalası ve kartela çalışması.
9Boya teknolojisi ile ilgili bilgi paylaşımı ve boya tekniklerine dair anlatımlar.Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden suluboya çalışması.
10Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı.Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden guvaj boya çalışması.
11Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı.Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden akrilik boya çalışması.
12Boya teknolojisi kapsamında su bazlı boyalar ve diğer medyumlarla ilgili bilgi paylaşımı.Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı boya çalışması.
13Boya teknolojisi kapsamında yağlı ve kuru pastel boya teknikleri ile ilgili bilgi paylaşımı.Basit kompozisyon düzenlemeleri üzerinden yağlı ve kuru pastel boya tekniğinin uygulanması.
14Final Sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sanatın Temelleri-Teori ve Uygulama, Otto G. Ocvirk (Eser Sahibi), Nur Balkır Kuru (Çevirmen), (2017), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet Özol, PASTEL YAYINCILIK (2012), Resim - 1 / Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim (1-E-12) Dr. Mümtaz Işıngör, Prof. Dr. Erol Eti, Prof. Dr. Mustafa Aslıer (1986)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Staj koşulu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım1214168
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1533424555234444555555555
ÖÇ2                        
ÖÇ3                        
ÖÇ4                        
ÖÇ5                        
ÖÇ6                        
ÖÇ7                        
ÖÇ8                        
ÖÇ9                        
ÖÇ10                        
ÖÇ11                        
ÖÇ12                        
ÖÇ13                        
ÖÇ14                        
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr