Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100103 | SANAT KAVRAMLARI - I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Plastik sanatlarla ilişkili temel kavramları açıklamak ve sanat tarihsel süreç içindeki üslupsal farklılıkları biçimsel açıdan incelmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tunçay Çiçek |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel Sanat veTasarım öğelerini tanıyacak | 2 | Temel Sanat veTasarım öğelerini tanıyacak | 3 | Temel tasarım ilkeler aracılığıyla görsel olarak ifade etme ve anlama gücüne kavuşacak. | 4 | Temel tasarım ilkeler aracılığıyla görsel olarak ifade etme ve anlama gücüne kavuşacak. | 5 | Bu öğeleri ilkeler aracılığıyla uygulamak ve yorumlamak, soyut kompozisyonda kullanacak. | 6 | Bu öğeleri ilkeler aracılığıyla uygulamak ve yorumlamak, soyut kompozisyonda kullanacak. | 7 | Çevredeki öğeleri ayırt edecek ve çözümleyecek. | 8 | Çevredeki öğeleri ayırt edecek ve çözümleyecek. | 9 | Bu öğeleri biraraya getirerek soyutlayacak, düzenleyecek ve tasarlayacak. | 10 | Bu öğeleri biraraya getirerek soyutlayacak, düzenleyecek ve tasarlayacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu olan ders bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Plastik sanatlarla ilgili temel kavramları öğrenir. ? Sanat tarihi içinde üslupsal farklılıkların biçimsel özelliklerini tanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sanat tarihinde geçen terimlerin açıklanması. | | | 2 | Resimde kullanılan biçimsel elemanlar: Çizgi ? leke -nokta | | | 3 | Resimde kullanılan biçimsel elemanlar: Renk - doku | | | 4 | Rönesans ve Barok sanatta, örneklerle, çizgisel ve gölgesel kavramlarının açıklanması. | | | 5 | Rönesans ve Barok sanatta, örneklerle,çizgisel ve gölgesel kavramlarının açıklanması. | | | 6 | Rönesans ve Barok sanatta, örneklerle, kapalı form (tektonik) ve açık form (atektonik) kavramlarının açıklanması. | | | 7 | Rönesans ve Barok sanatta, örneklerle, çokluk (çoklu birlik) ve birlik (bölünmez birlik) kavramlarının açıklanması. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Rönesans ve Barok sanatta, örneklerle, "belirlilik" ve "belirsizlik" kavramlarının açıklanması | | | 10 | Sanat tarihinde farklı dönemlerden seçilen örneklerin öğrenilmiş olan kavramlar açısından incelenmesi. | | | 11 | İzlenimcilik akımının, ortaya çıktığı dönemin düşünsel atmosferiyle ilişkilerinin irdelenmesi. | | | 12 | İzlenimcilikte ortaya koyulan soyutlamacı anlayışın tartışılması. | | | 13 | Kübizm ve soyutlama. | | | 14 | Lirik soyut resmin ortaya çıkışı. | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uğur Tanyeli, Sanat Terimleri Sözlüğü?, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Heinrich Wölfflin, ?Sanat Tarihinin Temel Kavramları?,
Remzi Kitabevi, ? İsmail Tunalı, ?Felsefenin Işığında Modern Resim?,
Remzi Kitabevi, ? Wilhelm Worringer, ?Soyutlama ve Özdeşleyim?, Çev: İsmail Tunalı , Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Staj koşulu bulunmamaktadır. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|