Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100101PERSPEKTİF - IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye perspektifi öğretmek, bununla nesnelerin görüşlerini çıkarmasını sağlamak, eksik verilen görünüşleri tamamlamak ve görünüşe göre tasarım, tasarıma göre görünüşleri okumasını öğretmektir. Böylece öğrencilerin üç boyutlu düşünme, kavrama ve bunu yüzeye aktararak üç boyutlu nesnelerin iki boyutlu çizimlerle analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Üyesi Sadık Arslan
Öğrenme Çıktıları
11 Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir. 2 Temel perspektif çizim kurallarını tanır. 3 Basit cisimlerin üç boyutlu izometrik perspektif görünüşlerini çizer. 4 Basit cisimlerin üç boyutlu dimetrik perspektif görünüşlerini çizer. 5 Basit cisimlerin üç boyutlu trimetrik perspektif görünüşlerini çizer. 6 Basit cisimlerin üç boyutlu konik perspektif görünüşlerini çizer. 7 Basit cisimlerin üç boyutlu patlak perspektif görünüşlerini çizer. 8 Basit bir ürünü ya da parçayı üç boyutlu perspektif çizim tekniğiyle çizebilecektir. 9 Perspektif çeşitlerini ve temel kurallarını uygular. 10 Perspektif bilgilerini temel tasarım ilkeleriyle ilişkilendirir, karşılaştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir. 2 Temel perspektif çizim kurallarını tanır. 3 Basit cisimlerin üç boyutlu izometrik perspektif görünüşlerini çizer. 4 Basit cisimlerin üç boyutlu dimetrik perspektif görünüşlerini çizer. 5 Basit cisimlerin üç boyutlu trimetrik perspektif görünüşlerini çizer. 6 Basit cisimlerin üç boyutlu konik perspektif görünüşlerini çizer. 7 Basit cisimlerin üç boyutlu patlak perspektif görünüşlerini çizer. 8 Basit bir ürünü ya da parçayı üç boyutlu perspektif çizim tekniğiyle çizebilecektir. 9 Perspektif çeşitlerini ve temel kurallarını uygular. 10 Perspektif bilgilerini temel tasarım ilkeleriyle ilişkilendirir, karşılaştırır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Perspektifin tanımı ve tarihçesiPerspektifin tanımı ve tarihçesi
2Tek nokta konik perspektif kuralına göre küp çizimiTek nokta konik perspektif kuralına göre küp çizimi
3Tek nokta konik perspektif kuralına göre masa çizimiTek nokta konik perspektif kuralına göre masa çizimi
4Tek nokta konik perspektif kuralına göre dolap çizimiTek nokta konik perspektif kuralına göre dolap çizimi
5İki nokta konik perspektif kuralına göre küp çizimiİki nokta konik perspektif kuralına göre küp çizimi
6İki nokta konik perspektif kuralına göre masa çizimiİki nokta konik perspektif kuralına göre masa çizimi
7İki nokta konik perspektif kuralına göre dolap çizimiİki nokta konik perspektif kuralına göre dolap çizimi
8Ara SınavAra Sınav
9Tek ve iki nokta konik perspektif kuralına göre merdiven çizimiTek ve iki nokta konik perspektif kuralına göre merdiven çizimi
10tek nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimitek nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimi
11tek nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimitek nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimi
12iki nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimiiki nokta konik perspektif kuralına göre iç mekan çizimi
13tek nokta konik perspektif kuralına göre dış mekan çizimitek nokta konik perspektif kuralına göre dış mekan çizimi
14İki nokta konik perspektif kuralına göre dış mekan çizimiİki nokta konik perspektif kuralına göre dış mekan çizimi
15Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Perspektif Sanatı/ Herkes İçin Temel Klavuz/ Phil Metzger Perspektif ve Diğer Optik Ülüzyonlar/ Phoebe McNaughton Perpektif-Simgesel Bir Biçim/ Erwin Panofsky
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin staj durumu yoktur.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14456
Ev Ödevi81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr