Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100100 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve 2 boyut ile 3 boyut farklılığını ortaya koymak. Daha sonra 2 boyutlu ve 3 boyutlu elemanları kullanarak kurgulamak ve kompozisyonlar oluşturmak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Ebru KÖSE KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 2 | Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 3 | Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 5 | Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 6 | Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi.
Kompozisyonun temel ilkelerinden çıkışla 2 ve 3 boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması.
Siyah-Beyaz ve Renk ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bir anlayışla yeniden değerlendirme.
Tamamen serbest bir alan içinde, öğrencilerin özgür düşünerek ancak belli bir disiplini kaybetmeden, düşündüklerini hayal gücüyle üretime dönüştürmeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Siyah-Gri-Beyaz
Koyu-Orta-Açık
3’lü Valör
9’lu Valör | | | 2 | | 3 küp üzerine farklı kaynaklardan ışık düşürmek yoluyla açık-koyu çalışması. | | 3 | | 3 küp üzerine farklı kaynaklardan ışık düşürmek yoluyla açık-koyu çalışması. | | 4 | | Perspektif | | 5 | | Bir yüzeyde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. küplerle, dinamik-statik, simetrik-asimetrik kompozisyonlar oluşturmak. | | 6 | | Bir yüzeyde büyük-küçük, sık-seyrek, uzak-yakın vb. küplerle, dinamik-statik, simetrik-asimetrik kompozisyonlar oluşturmak. | | 7 | | ARA SINAV | | 8 | | İki farklı malzeme ve dokuda objeyle etüd (demir, tahta, kumaş, organik elemanlar, vb.) | | 9 | | İki farklı malzeme ve dokuda objeyle etüd (demir, tahta, kumaş, organik elemanlar, vb.) | | 10 | | Obje analizi (Girift bir obje, mekanik oluşumlar vs.) | | 11 | | Obje analizi (Girift bir obje, mekanik oluşumlar vs.) | | 12 | | (Yabancılaştırma) Bir objenin 6 aşamada farklılaştırılması. | | 13 | | 5x5 cm’lik bir ayrıntının özünden farklılaşarak yeni bir kompozisyona tamamlanması. | | 14 | | FINAL | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|