Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190105004101VERİ YAPILARI LAB.Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel amaçlar için kullanılabilecek veri tiplerini tanımlayabilme, Sıralı yada doğrudan erişimli dosyaları oluşturabilme ve kullanabilme, İşaretçi tip değişkenleri kavrayıp, tanımlayabilme, Kendi kendini çağıran program parçaları oluşturabilme, Sıralama ve arama yöntemlerini kavrayabilme, Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak kütüphaneler oluşturabilme ve mevcut kütüphaneleri inceleyebilme, Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak bilgisayar portlarını kullanıp kontrol edebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Seda Aktürk
Öğrenme Çıktıları
1Yazılım dili kullanabilme.
2Temel veri yapılarını kullanabilme.
3Temel veri yapılarını kullanarak algoritma tasarlayabilme.
4Algoritmaların analizini yapabilme.
5Temel veri yapılarını ve algoritmaları kullanarak bilgisayar yazılımlarını geliştirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Matematiksel model oluşturmada ve veri içeren her türlü konuda ihtiyaç duyulan algoritma analiz ve veri yapı modellerine ait her türlü alt yapıyı vermek ve ilgili konudaki en iyi çözümü bilgisayar üzerinde geliştirmeyi sağlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon ve Motivasyon, Veri yapılarına giriş
2Veri yapıları için temel kavramlar (performans analizi, alan ve zaman karmaşıklığı)
3Çok boyutlu diziler, matrisler
4Listeler
5Yığıt (Stack), Yığıt-Infix, Postfix, & Prefix Gösterimleri
6Kuyruk (Queue), Özyineleme (reqursion)
7Ara Sınav
8Kırma veya Çırpma (Hashing)
9Ağaç (Tree) Veri Yapıları , Dengeli Arama Ağaçları (Balanced Search Tree)
10AVL ağaçları –Splay Ağaçları - Max - Min Heap Tree (Max ve Min Yığıt Ağaçları)
11Çok Yollu Ağaçlar (Multi-Way Trees) - B-Trees Silme
12Sıralama Algoritmaları
13Çizgi Kümeler (Graphs)
14En Küçük Yol Ağacı (Minimum Spanning Tree)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Algorithms and Data Structures by Kurt Mehlhorn and Peter Sanders, Springer, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Takım/Grup Çalışması140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Proje Hazırlama140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik11212
Laboratuvar14242
Takım/Grup Çalışması12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14552         
ÖÇ25433         
ÖÇ35434         
ÖÇ45345         
ÖÇ53555         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr