Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190105003102KESİKLİ MATEMATİKZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler özel bir takım matematiksel bağıntıları ve bunların nasıl uygulandıklarını öğrenmeleri gerekir. Dersin; mantıksal ve matematiksel düşünmeyi öğretmesi amaçlanmaktadır. Bu derste matematiksel akıl yürütme, kombinatorik analiz, ayrık yapılar, algoritmik düşünme, uygulama ve modelleme verilmek istenen başlıca temaları içermektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. İhsan Ömür BUCAK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu ders aracılığıyla matematiksel gerekçeleri anlama ve oluşturma yeteneğini geliştirebilecektir.
2Bu ders; veri yapıları, algoritmalar, veritabanı teorisi, özdevinimlik teorisi, biçimsel diller, derleyici teorisi, bilgisayar güvenliği ve işletim sistemleri de dahil olmak üzere birçok bilgisayar bilimleri dersleri için matematiksel temeller sağlar.
3Problem çözme becerilerini geliştirmede başarılı olabilmeleri için öğrencilere daha önce gördükleri herhangi bir problemden biraz farklı olan problemlere nasıl girişecekleri öğretilmektedir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrencilere ayrıca Algoritmalar'da başlı başına bir bölüm olarak olmasa bile diğer bölümler içerisine serpiştirilerek verilmektedir. Kaldı ki öğrencilerimize müfredatta Algoritmalar ile ilgili iki ayrı ders verilmektedir.
Dersin İçeriği
Kümeler, İlişkiler, Fonksiyonlar; Matematiksel Tümevarım (Induction) ve Özyineleme (Recursion); Diziler, Permütasyonlar ve Kombinasyonlar; Çizgeler ve Çizge Teorisi; Ağaçlar; Sayılar Teorisi ve Kriptografi; Önermeli (Propositional) Mantık ve Yüklem (Predicate) Mantığı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kümeler ve İlişkiler/BağıntılarDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
2FonksiyonlarDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
3Matematiksel TümevarımDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
4ÖzyinelemeDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
5Diziler ve SerilerDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
6Permütasyonlar ve KombinasyonlarDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
7Çizgeler ve Çizge TeorisiDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
8Çizgeler ve Çizge Teorisi (Devam)Dersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
9AğaçlarDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
10Ağaçlar (Devam)Dersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
11Sayılar TeorisiDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
12KriptografiDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
13Önermeli (Propositional) MantıkDersin içinde özellikle Bilgisayar Bilimlerine uygun örnekler işlenmekte ve öğrencilere verilen ödev sorularının da Bilgisayar Mühendisliği alanından olmasına özen gösterilmektedir.
14Yüklem (Predicate) Mantığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Ömer Akın, Doç. Dr. Murat Özbayoğlu, Yedinci baskıdan Çeviri, Palme Yayınevi, Ankara, 2020
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
Ev Ödevi2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ155453        
ÖÇ254           
ÖÇ344           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr