|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190105001102 | PROGRAMLAMAYA GİRİŞ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin programlama ile ilgili temel becerileri kazanarak, verilen problemler ile ilgili algoritmalar geliştirmelerini ve geliştirilen algoritmaları kodlayabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerileri edindirmektir.
Dersin Hedefleri; Programlama nedir açıklayabilme, algoritma nedir bilme ve bir algoritma tasarlayabilme, değişken, koşul ifadeler, döngüler, diziler, metotlar, sınıflar, dosya ve klasör işlemleri kavramlarını bilme ve bir algoritmayı kodlarken kullanabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Turgay DEMİREL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Programlama nedir açıklayabilme | 2 | algoritma nedir bilme ve bir algoritma tasarlayabilme | 3 | değişken, koşul ifadeler, döngüler, diziler, metotlar, sınıflar, dosya ve klasör işlemleri kavramlarını bilme ve bir algoritmayı kodlarken kullanabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Programlama ile ilgili Temel Kavramlar (Değişken, sabit, ..), Python Programlama Diline Giriş, Temel Veri Türleri, Koşul İfadeleri, Operatörler, Döngü Yapıları, Diziler, Metotlar Ve Fonksiyonlar, Sınıflar, Tarih Ve Zaman İşlemleri, Dosya ve Klasör İşlemleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders Tanıtımı
o İzlence üzerine çalışma | | | 2 | Temel Kavramlar
o Programlamaya Girişi
o Temel Programlama Kavramları
o Python Diline Giriş
o Python un Programlama dilleri arasındaki yeri
o Python Çalışma Modeli, Assembly Kavramı, Komut Satırı Derleyicisi Ve Parametreler, İlk Python Programı | Lab Uygulaması | | 3 | Temel Veri Türleri
o Değişken Tanımlama, Değer Ve Referans Türleri Ayrımı,
o Tür Dönüşümü
o Referans Ve Değer Türleri Arasındaki Dönüşüm, | Lab Uygulaması | | 4 | Koşul Ifadeleri
Operatörler, Operatör Önceliği
o Operatörlerin Gruplandırılması,
o Bitsel Operatörlerle Alt Seviye Işlemler,
o Özel Amaçlı Operatörler | o Lab Uygulaması | | 5 | Döngü Yapıları
o For Döngüsü, While Ve Do-While Döngüsü, Atlama Deyimleri | o Lab Uygulaması | | 6 | Döngü Yapıları
o For Döngüsü, While Ve Do-While Döngüsü, Atlama Deyimleri | o Lab Uygulaması | | 7 | Diziler
o Dizi Tanımlama, Döngülerle Dizi İşlemleri, Çok Boyutlu Diziler, Matris Dizileri Ve Düzensiz Diziler, System.Array Sınıfı, Array Sınıf Ile Temel Dizi İşlemleri | o Lab Uygulaması | | 8 | Metotlar Ve Fonksiyonlar
o Metot Bildirimi, Metotların Önemli Özellikleri, Diziler Ve Metotlar, Değer Ve Referans Parametreleri, Ref Ve Out Anahtar Sözcükleri, Metotların Aşırı Yüklenmesi Ve Imza Kavramı, Değişken Sayıda Parametre Alan Metotlar, Recursive Metotlar, Main Metodu Ve Çeşitleri | o Lab Uygulaması | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Metotlar Ve Fonksiyonlar
o Metot Bildirimi, Metotların Önemli Özellikleri, Diziler Ve Metotlar, Değer Ve Referans Parametreleri, Ref Ve Out Anahtar Sözcükleri, Metotların Aşırı Yüklenmesi Ve Imza Kavramı, Değişken Sayıda Parametre Alan Metotlar, Recursive Metotlar, Main Metodu Ve Çeşitleri | o Lab Uygulaması | | 11 | Sınıflara Giriş
o Sınıf Bildirimi Ve Nesne Tanımlama, Sınıflara Metot Ekleme, This Anahtar Sözcüğü, Sınıfın Üye Elemanları, Yapıcı Metotlar, Yıkıcı Metotlar, Özellikler, İndeksleyiciler, Statik Üye Elemanları, Statik Metotlar Ve Yapıcı Metotlar, Const Ve Readonly Elemanlar | o Lab Uygulaması | | 12 | Sınıflara Giriş
o Sınıf Bildirimi Ve Nesne Tanımlama
o Sınıflara Metot Ekleme
o This Anahtar Sözcüğü
o Sınıfın Üye Elemanları
o Yapıcı Metotlar
o İndeksleyiciler
o Statik Üye Elemanları
o Statik Metotlar Ve Yapıcı Metotlar
o Const Ve Readonly Elemanlar | o Lab Uygulaması | | 13 | Tarih Ve Zaman İşlemleri | o Lab Uygulaması | | 14 | Dosya ve Klasör İşlemleri
o Dosya oluşturma/silme/ kopyalama
o Klasör oluşturma/silme/ kopyalama
o Dosya içerisine yazma | o Lab Uygulaması | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Dersin web sayfasında paylaşılan materyaller (sunum, PDF dosyaları, videolar) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Derse Katılım | 1 | 10 | Laboratuvar | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Hazırlama | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Laboratuvar | 7 | 8 | 56 | Proje Hazırlama | 7 | 8 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|