Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190301301103SANAT TARİHİNE GİRİŞ IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat Tarihi biliminin temel kavram ve terimlerinin öğrenilmesi, bir bilim dalı olarak sanat tarihini doğuşu, dünyada ve ülkemizde sanat tarihi edimlerinin ortaya çıkışı ile sanat tarihinin ilgi alanındaki temel uğraşların incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül TEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat Tarihi literatürü ile ilgili temel kaynakların öğrenilmesi
2Sanat Tarihi biliminin ne olduğu ve hangi konuları içerdiğinin öğrenilmesi
3Dünya ve Anadolu sanat tarihi kronolojisinin öğrenilmesi
4Geleneksel ve Güzel Sanatların ne olduğunun öğrenilmesi
5Sanat ile ilgili temel bilgilerin, kavram ve terimlerin öğrenilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sunum eşliğinde öğrenci katılımı ile gerçekleştirilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat nedir? Sanat Tarihi nedir?
2Sanat Tarihinin diğer bilim dalları ile ilişkileri.
3Sanat eserlerinin korunmasının önemi ve dünyanın 7 harikası.
4Sanat Tarihi biliminin doğuşu ve gelişimi.
5Sanat Tarihi konusundaki ilk çalışmalar ve yayınlar.
6Sanat eseri ile ilgili temel terim ve kavramlardan eserin yapısı ile ilgili olanlar.
7Sanat Tarihinin inceleme alanı olarak mimarlık.
8Ara Sınav
9Mimari bir çizimi tanıma, plan ve kesit okuma konusunda temel bilgilerin edinilmesi.
10Mimarlık ile ilgili özel terim ve kavramlar
11Mimari bir eserin incelenmesi ve tanıtım yazısı hazırlanması.
12Sanat Tarihinin inceleme alanı olarak resim sanatı.
13Resim sanatı ile ilgili özel terim ve kavramlar ile bir tablonun incelenmesi.
14Resim sanatı ile ilgili özel terim ve kavramlar ile bir tablonun incelenmesi.
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Heinrich Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Hayrullah Örs), İstanbul, 2000. Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul, 1994. Selçuk Mülayim, Sanata Giriş, İstanbul, 1994. Tolstoy, Sanat Nedir?, (Türkçesi: Kamil Demirkıran), İstanbul, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr