Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400901107 | MATEMATİK - I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilimlerde karşılaşılan problemlerin çözümü için analitik düşünme yapısını geliştirmek, iktisadi açıdan neden sonuç ilişkilerini matematiksel olarak modelleyebilmek ve sosyal bilimlerin gerektirdiği matematiksel analiz tekniklerinin altında yatan temel matematiksel kavramların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi problemleri matematiksel olarak modelleyebilmeyi ve problem çözme yöntemlerini öğrenme | 2 | Sosyal bilimlere ilişkin analitik düşünme becerisi geliştirme | 3 | Sosyal bilimlerde neden sonuç ilişkisini matematiksel olarak ifade edebilme yeteneği kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sayılar ve kümelerin sınıflandırılması, fonksiyon türleri, temel fonksiyonların grafiklerinin çizimi, limit, süreklilik, türev ve tanımı ve türev uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar ve çok değişkenli fonksiyonlarda türev |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kümeler ve Sayıların Tanımı ve Özellikleri | yok | yok | 2 | Fonksiyonun Tanımı, Özellikleri ve Temel Fonksiyon Türleri | yok | yok | 3 | Doğrusal Fonksiyon ve Çizimi, Doğrusal Fonksiyonların Kesişimi | yok | yok | 4 | Exponansiyel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Özellikleri ve Grafikleri | yok | yok | 5 | Örnek Soru Çözümleri | yok | yok | 6 | Limit Tanımı ve Özellikleri, Limit Uygulamaları | yok | yok | 7 | Süreklilik ve Süreklilik Koşulları | yok | yok | 8 | Örnek Soru Çözümleri | yok | yok | 9 | Ara sınav | yok | yok | 10 | Türevin Tanımı ve Temel Türev Kuralları | yok | yok | 11 | Türev Uygulamaları | yok | yok | 12 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar | yok | yok | 13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Türev Alma | yok | yok | 14 | Örnek Soru Çözümleri | yok | yok | 15 | Final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kartal, Mahmut; Karagöz, Yalçın; Kartal, Zafer, Temel Matematik. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Derse Katılım | 13 | 20 | Problem Çözümü | 3 | 10 | Ev Ödevi | 3 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Problem Çözümü | 5 | 1 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|