Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
190400905104HASTANE ÖRGÜT YÖNETİMİ ICompulsory355
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Hastanelerin gelişimi, sağlık sistemi içindeki yerleri hakkında değerlendirmeler yapabilmesi, hastane yöneticiliğinin gelişimi, hastane yöneticilerinin sorumlulukları, rolleri ve becerileri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Tekin SANCAR
Learning Outcomes
1Hastanelerin amaçlarını ve fonksiyonlarını açıklar.
2Hastanelerin kaynaklarını ve önemini açıklar.
3Hastanelerin tarihsel gelişimini açıklar.
4Hastanelerde tıbbi hizmet birimlerini (klinik, poliklinik, laboratuvar, ameliyathane, yoğun bakım, diyaliz, acil servis ve eczane) sıralar.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Hastanelerin amaçları, kaynakları, sınıflandırılması ve özellikleri, Türkiye'de, Avrupa'da ve Amerika'da hastane örgütlenmesi
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Hastane Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar 1 ve 2
2Hastanelerin Amaçları ve Fonksiyonları
3Hastanelerin Kaynakları
4Hastanelerin Sınıflandırılması
5Hastanelerin Tarihsel Gelişimi ve Hastane Yöneticilerinin Sorumlulukları
6Hastane Organizasyonu
7Sağlık Bakanlığına Bağlı Hastanelerin Organizasyon Yapısı
8Arasınav
9Üniversite Hastanelerinde Hastane Organizasyonu
10Özel Hastanelerde Hastane Organizasyonu
11Hastanelerde Üretim Yönetimi Faaliyetleri
12Hastanelerde Üretilen Ana Hizmetler
13Tıbbi Hizmetler 1 ve 2
14Final Exam
Recommended or Required Reading
İsmail AĞIRBAŞ(2016), Hastane Yönetimi ve Organizasyonu, Siyasal Kitabevi, Ankara Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny (2000) "Health Care Management'' Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım.(2012) “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” Siyasal Kitabevi, Ankara Tengilimoğlu ve Arkadaşları, “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayınları, Ankara,2009.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10660
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12672
TOTAL WORKLOAD (hours)140
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1444443
LO2332433
LO3333333
LO4334343
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr