Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400902104 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yönetim biliminin klasik ve modern yaklaşım ve kavramlarını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Turhan Moç |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yönetim, yönetici ve organizasyon gibi temel kavramları tanımlayabilir. | 2 | Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir ve birbiriyle ilişkilendirebilir. | 3 | Yöneticinin farklı rollerini açıklayabilir. | 4 | Karar vermenin yöneticilikteki önemini ortaya koyabilir. | 5 | Organizasyon teorilerini eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. | 6 | Modern yönetim tekniklerini açıklayabilir. | 7 | Sistem yaklaşımını ve toplam kalite yönetimini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yönetimde değişen paradigmalar ve örgüt kültürünün çevre ile ilişkisini kavramak, Yönetimin temel fonksiyonlarından yola çıkılarak strateji ve karar alma mekanizmalarının oluşumunu irdelemek , Yeni yönetim anlayışlarına ilişkin geniş bir bakış açısı oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Klasik org. teorisi | | | 3 | Klasik org. teorisi | | | 4 | Neo-Klasik org. teorisi | | | 5 | Neo-Klasik org. teorisi | | | 6 | Örgütleme | | | 7 | Planlama | | | 8 | Yürütme | | | 9 | Koordinasyon | | | 10 | Denetim | | | 11 | Modern teori – Sistem yaklaşımı | | | 12 | Durumsallık yaklaşımı ve Amaçlara göre yönetim | | | 13 | Durumsallık yaklaşımı ve Amaçlara göre yönetim | | | 14 | Toplam kalite yönetimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan yayıncılık, 2007, İstanbul.
Atilla Baransel, Çağdaş yönetim düşüncesinin evrimi, İ.Ü. Enstitüsü yay. 1985, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|