Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190401105105KENT VE BÖLGE PLANLAMAZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı şehrin tüm boyutları ve birimleri hakkında genel bir anlayış ve yargı sunabilmektir. Bu ders şehir planlamaya ilişkin temel kavramlar, teoriler, dinamikler ve süreçler hakkında bilgi verir. Ders kent, kentleşme, planlama süreçlerinin temelleri konularında tartışmaları içerir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1kentleri planlama boyutuyla birlikte ele almaları sağlanacaktır.
2kenti oluşturan toplumsal grupları ve onlara yönelik mekan kurgulamayı öğreneceklerdir
3planlama sürecini anlamalarını ve yaşadıkları kentlerden bir şeyler öğrenme sağlanacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders planlama pratiğine giriş dersidir. Planlamayı yerel halkın göz ardı edildiği bir yaklaşım üzerinden değil katılımcı boyutta algılatmayı hedefleyen ders kapsamında, seçilen bir bölge olarak ele alınan bir ilçe ölçeğinde bölgeden parçaya doğru değişen ölçeklerde planlama analizleri, sentezler, senaryo ve uygulama deneyimleri edinilecektir. Planlama analiz çalışmalarına dair temel bir uygulama yapılarak, topografik, demografik, ekonomik, biçimsel, işlevsel ve benzeri konularda analiz çalışmaları gerçekleştirildikten sonra sentezler hazırlanacak ve planlama çalışmaları için senaryo aşamaları kurgulanacaktır. Ancak senaryoyu da yerel halkla birlikte hazırlamak elzemdir. Ders bir kentin gelişmesi ve geleceği sorunsalına yönelik kapsamlı ve analitik çözümler üretmeye yönelik temel uygulamaları içermektedir. Derse katılım bu noktada çok önemlidir. Öğrencilerin tüm derslere ve tartışmalara etkin olarak katılımı beklenmektedir. Her hafta dersin asistanıyla ödevleriniz hakkında görüşüp ödevinizin gerekli kısımlarını teslim etmeniz gerekmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı, Kent Planlamasına Dair Temel Kavramsal Giriş,- Plan Kademelenmesinin Anlatılması
2Kent Planlama Süreci ve Yönetim Şeması ve Türkiye'de Planlama Türleri ve İlgili Kurumlar
3Planlama Analiz Tekniklerinin Anlatılması (Ekoloji, Fiziksel Yap, Sosyo-ekonomi)
4Bölge planlamaya Giriş
5 Bölgesel Politikalar, AB ve Planlama Örnekleri (SOSYO-EKONOMİ) Sentez Teknikleri
6Bölgesel kalkınma ve gelişme
7 Ara Sınav Haftası
8Stratejik Planlama
9Katılımcı Planlama Anlayışı
10Kalkınma ajansları ve bölge yönetimi analiz örnekleri
11Farklı Katılım Modelleri ve Aktörler
12Planlamada Hukuk ve Etik Konusu
13Bölge Grupları Öğrenci Sunumu
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr