Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190401105105 | KENT VE BÖLGE PLANLAMA | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı şehrin tüm boyutları ve birimleri hakkında genel bir anlayış ve yargı sunabilmektir. Bu ders şehir planlamaya ilişkin temel kavramlar, teoriler, dinamikler ve süreçler hakkında bilgi verir. Ders kent, kentleşme, planlama süreçlerinin temelleri konularında tartışmaları içerir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | kentleri planlama boyutuyla birlikte ele almaları sağlanacaktır. | 2 | kenti oluşturan toplumsal grupları ve onlara yönelik mekan kurgulamayı öğreneceklerdir | 3 | planlama sürecini anlamalarını ve yaşadıkları kentlerden bir şeyler öğrenme sağlanacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders planlama pratiğine giriş dersidir. Planlamayı yerel halkın göz ardı edildiği bir yaklaşım üzerinden değil katılımcı boyutta algılatmayı hedefleyen ders kapsamında, seçilen bir bölge olarak ele alınan bir ilçe ölçeğinde bölgeden parçaya doğru değişen ölçeklerde planlama analizleri, sentezler, senaryo ve uygulama deneyimleri edinilecektir. Planlama analiz çalışmalarına dair temel bir uygulama yapılarak, topografik, demografik, ekonomik, biçimsel, işlevsel ve benzeri konularda analiz çalışmaları gerçekleştirildikten sonra sentezler hazırlanacak ve planlama çalışmaları için senaryo aşamaları kurgulanacaktır. Ancak senaryoyu da yerel halkla birlikte hazırlamak elzemdir. Ders bir kentin gelişmesi ve geleceği sorunsalına yönelik kapsamlı ve analitik çözümler üretmeye yönelik temel uygulamaları içermektedir. Derse katılım bu noktada çok önemlidir. Öğrencilerin tüm derslere ve tartışmalara etkin olarak katılımı beklenmektedir. Her hafta dersin asistanıyla ödevleriniz hakkında görüşüp ödevinizin gerekli kısımlarını teslim etmeniz gerekmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı, Kent Planlamasına Dair Temel Kavramsal Giriş,- Plan Kademelenmesinin Anlatılması | | | 2 | Kent Planlama Süreci ve Yönetim Şeması ve Türkiye'de Planlama Türleri ve İlgili Kurumlar | | | 3 | Planlama Analiz Tekniklerinin Anlatılması (Ekoloji, Fiziksel Yap, Sosyo-ekonomi) | | | 4 | Bölge planlamaya Giriş | | | 5 | Bölgesel Politikalar, AB ve Planlama Örnekleri (SOSYO-EKONOMİ) Sentez Teknikleri | | | 6 | Bölgesel kalkınma ve gelişme | | | 7 | Ara Sınav Haftası | | | 8 | Stratejik Planlama | | | 9 | Katılımcı Planlama Anlayışı | | | 10 | Kalkınma ajansları ve bölge yönetimi analiz örnekleri | | | 11 | Farklı Katılım Modelleri ve Aktörler | | | 12 | Planlamada Hukuk ve Etik Konusu | | | 13 | Bölge Grupları Öğrenci Sunumu | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|