Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190401102104YEREL YÖNETİME GİRİŞZorunlu126
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Devlet teşkilatının adem-i merkezi biçimde örgütlenmesi bağlamında yerinden yönetim biçimleri ve yerel yönetimlerle ilgili temel kavramların ve bilgilerin verilmesi, yerel yönetimlerin özerkliğinin ve işlevlerinin tartışılması, Türkiye'deki yerel yönetim sisteminin ana hatlarıyla tanıtılması ve öğrencilerin bu alandaki bilgi ve kavrama düzeylerinin yükseltilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kamu yönetimi örgütlenme ilkelerini açıklayabilir ve birbiriyle karşılaştırabilir
2Federalizm, özerk bölgeler ve yerel yönetimler arasındaki temel farkları açıklayabilir
3Yerelleşmenin önemini ve yerel yönetimlerin işlevlerini kavrayabilir
4Türkiye'deki iki farklı yerel yönetim sisteminin ana hatlarını ve farklılıklarını anlatabilir
5Derse aktif katılma, fikrini savunabilme ve farklı görüşleri dinleyebilme becerisi kazanabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kamu yönetiminin örgütlenmesi, yerinden yönetim biçimleri, yerel yönetimlerin gelişimi ve işlevleri, merkez - yerel ilişkileri ve özerklik, yerel seçimler, Türkiye'de yerel yönetimlerin Anayasal konumu, yerel yönetim sistemi ve yerel yönetim birimleri, yerel yönetimler arası işbirliği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu yönetiminin örgütlenmesi: İlkeler ve birimler
2Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında yetki bölüşümü
3Siyasal yerinden yönetim biçimleri: Federalizm ve özerk bölgeler
4Yerel yönetimler: Tanımı, gelişimi, varlık nedenleri, temel nitelikleri, işlevleri, kuruluş biçimleri
5Yerel yönetimlerin özerkliği
6Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki idari, mali ilişkiler ve denetim
7Ara Sınav Haftası
8Yerel yönetim seçimleri, demokrasi, katılım
9Türkiye’de yerel yönetimlerin Anayasal konumu
10Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi ve günümüzdeki görünümü
11Türkiye’de klasik yerel yönetim sistemi: Nitelik, birimler ve kuruluş
12Türkiye’de büyükşehir yönetim sitemi: Nitelik, birimler ve kuruluş
13Yerel yönetimler arası işbirliği
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr