Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190401102102TÜRKİYE'NİN KAMU YÖNETİMİ YAPISIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye’deki kamu yönetiminin temel ilkelerini ve işleyişini öğrencilere kavratmak ve Türk kamu yönetimi sistemini tarihsel, ilkesel, kurumsal, işlevsel özellikleri bakımından öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kamu yönetimine olan farklı yaklaşımları kullanarak Türkiye kamu yönetimi yapısını değerlendirme yetisini kazanırlar.
2Farklı değerleri, yönelimleri ve etki sahibi diğer faktörleri tespit ederek Türkiye kamu yönetim yapısını tartışabilirler.
3Türkiye kamu yönetim yapısının kavramsal ve tarihsel gelişimini hakim olarak gelişmeleri yorumlayabilirler.
4Kamu yönetimine ait farklı teorileri ve yaklaşımları kullanarak Türkiye kamu yönetim yapısında ortaya çıkan sorunları yorumlayabilirler.
5Küreselleşmeyle Türkiye kamu yönetimi yapısında ortaya çıkan yeni eğilimleri ve sorunları tespit edebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türkiye'nin Kamu Yönetimi Yapısı dersi Türk kamu yönetiminin tarihsel ve kavramsal temellerini, farklı açılardan özelliklerini, merkez ve yerel örgütlenmesini, Türkiye kamu yönetimi yapısındaki sorunları ve yeni yaklaşımları içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk kamu yönetimi üzerine kavramsal temeller (Devlet örgütlenmesi, Uniter devlet yapısı, merkezi yönetim, yerinden yönetim)
2Türk kamu yönetiminin tarihsel temelleri
3Türk kamu yönetiminin özellikleri (Tarihsel, toplumsal, ekonomik ve anayasal olarak)
4Türk kamu yönetiminin özellikleri (Tarihsel, toplumsal, ekonomik ve anayasal olarak)
5Türk kamu yönetiminde merkez örgütlenmesi-I (Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık)
6Türk kamu yönetiminde merkez örgütlenmesi-II (bakanlık sistemi, askeri adli ve akademik yapı)
7Ara Sınav Haftası
8Türk kamu yönetiminde mülki yönetim-I
9Türk kamu yönetiminde mülki yönetim-II
10Türkiye’de kamu yönetiminde yerinden yönetim
11Türk kamu yönetiminde yeni eğilimler ve yeni kurum ve kuruluşlar
12Türkiye’de kamu yönetimine ilişkin sorunların tespiti ve tartışılması I
13Türkiye’de kamu yönetimine ilişkin sorunların tespiti ve tartışılması II
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Okuma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr