Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400706105 | PROJE YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Projelerin insansal ve kurumsal yanlarına özel önem vererek proje yönetmek, eğer hedeflerini başarmak istiyorlarsa, hem kamu kurumları, hem de özel şirketler için önemlidir. Bu derste, hedefe yönelik proje yönetimi yöntemini kullanacağız. Merkezi odaklanması, ilgililer arasında anlamayı geliştirme, katılım ve taahhüt olan bu yöntem, başarılı ve devam eden değişikliği yönetmekte anahtar bileşendir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Proje Yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Proje ve proje yönetimi kavramlarını tanımlar.
Proje yaşam döngüsünü açıklar.
Proje yönetiminde başarı faktörlerini sıralar. | 2 | Proje entegresyon yönetimini gerçekleştirebilecektir.
Proje başlatma belgesini oluşturur.
Proje yönetim planını hazırlar.
Projeyi yürütür ve yönlendirir.
Projeyi kapatır. | 3 | Proje yönetiminde gerekli olan yöntem ve teknikleri kullanabilecektir.
Proje çizelgelemesini gerçekleştirir.
Kritik patika tekniğini uygular.
Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniğini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Ağ planı kavramının geliştirilmesi, PERT, CPM, proje nitelikleri, proje yönetiminde görünmez tehlikeler, zaman tahmini, zaman-maliyet çelişkisi, proje planlamada olasılık ve maliyet, amaç dökümü yapısı, proje kültürü, planlama aşamaları, düzenleme, detaylı planlama ve detaylı organizasyon, proje kontrol, proje çalışmasında kalite. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Proje ve proje yönetimi kavramı
| - | - | 2 | Proje yaşam döngüsü ve proje planlama
| - | - | 3 | Proje yönetiminde başarı faktörleri
| - | - | 4 | Proje yönetiminde organizasyonel yapı ve süreçler
| - | - | 5 | Proje entegrasyon yönetimi
| - | - | 6 | Projelerin çizelgelenmesi
| - | - | 7 | Kritik Patika Tekniği (CPM)
| - | - | 8 | CPM ve PERT tekniğinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla şebeke modellerinin gözden geçirilmesi
| - | - | 9 | CPM ve PERT tekniğinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla şebeke modellerinin gözden geçirilmesi (devamı)
| - | - | 10 | MS Excel'de şebeke modelleri çerçevesinde CPM örnek uygulaması
| - | - | 11 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT)
| - | - | 12 | MS Excel'de şebeke modelleri çerçevesinde PERT örnek uygulaması
| - | - | 13 | MS Project üzerinde örnek proje geliştirme uygulaması
| - | - | 14 | Öğrencilerin proje sunumları.
| - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
E. S. Andersen, K. V. Grude, T. Haug, Goal Directed Project Management, Coopers & Lybrand and Kogan Page Ltd., 2. Edition, London, 1995.
ISBN 0 7494 1389 1 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|