Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400702104DAVRANIŞ BİLİMLERİ IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bireyleri her türlü iktidar ilişkilerini analiz ederek özel ve çalışma hayatlarında özgür iradeleri ile hareket edebilen insanlar haline gelmelerinde katkıda bulunmaktır. Ayrıca her türlü baskı ve antidemokratik yönlendirmelerden kurtaracak bilgi donanımını kazandırmak, işletme faaliyetlerinin davranışsal boyutuna dikkat etmek de amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kişilik teorilerini öğrenir.
2Kişilik olgusundaki bilinçaltı yansımaları ve etkileri öğrenir.
3Etkili ve güvenilir takım oluşturma becerisi kazanır.
4İnsan ve toplum davranışlarındaki sosyal sınıf etkilerini ve iktidar ilişkilerini öğrenir.
5Etkili iletişim tekniklerini öğrenir.
6Etkili iletişim yollarını kullanarak bireysel ve örgütsel hayatın etkinliğini ve verimliliğini arttırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Kişilik kavramı ve kişilik oluşumu, kişiliğin tanımı ve belirleyici faktörler, kompleksler, sosyal tabakalaşma ve sosyal sınıflar olgusunun davranışsal boyutları, kültürel farklılıklar açısından toplumsal güç dengesi, iletişim sürecinde sözsüz iletişim, etkili iletişim ve teknikleri, kitle iletişim olgusu, kitle iletişiminin psikososyal davranışlara etkisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kişilik kavramı ve kişilik oluşumu --
2Kişilik ve kültür etkileşimi --
3Örnek olay çözümlemesi --
4Kişilik teorileri ve tipleri --
5Örnek olay çözümlemesi --
6Kompleksler ve bilinçaltı yansımaları --
7Örnek olay çözümlemesi --
8Kişilik değerlendirmeleri --
9Örnek olay çözümlemesi --
10Sosyal sınıflaşma ve davranış etkileşimi --
11Eğitim yoluyla orta sınıflaşma --
12Kişiler arası iletişim ve davranış ilişkisi --
13Etkili iletişim araçları --
14Kitle iletişim araçları ve psikolojik savaş --
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın,İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
ÖÇ24
ÖÇ35
ÖÇ44
ÖÇ54
ÖÇ65
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr