Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400702104 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, bireyleri her türlü iktidar ilişkilerini analiz ederek özel ve çalışma hayatlarında özgür iradeleri ile hareket edebilen insanlar haline gelmelerinde katkıda bulunmaktır. Ayrıca her türlü baskı ve antidemokratik yönlendirmelerden kurtaracak bilgi donanımını kazandırmak, işletme faaliyetlerinin davranışsal boyutuna dikkat etmek de amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kişilik teorilerini öğrenir. | 2 | Kişilik olgusundaki bilinçaltı yansımaları ve etkileri öğrenir.
| 3 | Etkili ve güvenilir takım oluşturma becerisi kazanır.
| 4 | İnsan ve toplum davranışlarındaki sosyal sınıf etkilerini ve iktidar ilişkilerini öğrenir.
| 5 | Etkili iletişim tekniklerini öğrenir.
| 6 | Etkili iletişim yollarını kullanarak bireysel ve örgütsel hayatın etkinliğini ve verimliliğini arttırır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Kişilik kavramı ve kişilik oluşumu, kişiliğin tanımı ve belirleyici faktörler, kompleksler, sosyal tabakalaşma ve sosyal sınıflar olgusunun davranışsal boyutları, kültürel farklılıklar açısından toplumsal güç dengesi, iletişim sürecinde sözsüz iletişim, etkili iletişim ve teknikleri, kitle iletişim olgusu, kitle iletişiminin psikososyal davranışlara etkisi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kişilik kavramı ve kişilik oluşumu
| - | - | 2 | Kişilik ve kültür etkileşimi
| - | - | 3 | Örnek olay çözümlemesi
| - | - | 4 | Kişilik teorileri ve tipleri
| - | - | 5 | Örnek olay çözümlemesi
| - | - | 6 | Kompleksler ve bilinçaltı yansımaları
| - | - | 7 | Örnek olay çözümlemesi
| - | - | 8 | Kişilik değerlendirmeleri
| - | - | 9 | Örnek olay çözümlemesi
| - | - | 10 | Sosyal sınıflaşma ve davranış etkileşimi
| - | - | 11 | Eğitim yoluyla orta sınıflaşma
| - | - | 12 | Kişiler arası iletişim ve davranış ilişkisi
| - | - | 13 | Etkili iletişim araçları
| - | - | 14 | Kitle iletişim araçları ve psikolojik savaş
| - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın,İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|