Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701804101BİTKİSEL TASARIMZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin peyzaj tasarımında canlı donatı elemanı olan bitkilerinin önemini öğrenmesi, bitkisel tasarım ögelerini oluşturan nokta, çizgi, biçim, doku ve rengi değişik bitki ve bitkisel tasarım örnekleri ile kavraması, işlevsel bitki kullanımlarının öğrenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Duygu Akduman
Öğrenme Çıktıları
1Bitkilerin ve bitkisel tasarımın peyzaj mimarlığındaki önemini kavrayabilme
2Tasarım (peyzaj) bitkilerini sınıflandırıp tanıyabilme
3Bitkisel tasarım ögelerini öğrenebilme
4Bitkisel tasarım ilkelerini irdeleyebilme
5İşlevsel bitki kullanımlarını değişik örneklerle öğrenebilme
6Bitkilerin estetik özelliklerini ve kullanımlarını kavrayabilme
7Bitkilerin işlevsel özelliklerini ve kullanımlarını kavrayabilme
8Bitkisel tasarım sürecini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisi kazanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitkilerin peyzaj mimarlığındaki önemi, tasarım bitkilerinin farklı özelliklerine göre sınıflandırlmasıÖrnek bitkilerin incelenmesi
2Bitkisel tasarım ögeleri: Nokta ve çizgiÖrnek bitkilerin incelenmesi
3Bitkisel tasarım ögeleri: Biçim ve DokuÖrnek bitkilerin incelenmesi
4Bitkisel tasarım ögeleri: RenkÖrnek bitkilerin incelenmesi
5Bitkisel Tasarım İlkeleri: Tekrar ve DengeÖrnek bitkilerin incelenmesi
6Bitkisel Tasarım İlkeleri: Ölçüde uyum, vurgu ve çeşitlilikÖrnek bitkilerin incelenmesi
7Bitkisel Tasarım İlkeleri: Zıtlık ve uygunluk, koramÖrnek bitkilerin incelenmesi
8Bitkilerin işlevsel kullanımı: Fiziksel kontrolÖrnek bitkilerin incelenmesi
9Bitkilerin işlevsel kullanımı: Görsel kontrolÖrnek bitkilerin incelenmesi
10Bitkilerin işlevsel kullanımı: İklim kontrolüÖrnek bitkilerin incelenmesi
11Bitkilerin işlevsel kullanımı: Gürültü, hava kirliliği ve erozyon kontrolüÖrnek bitkilerin incelenmesi
12Bitkilerin Mekan Tasarımında KullanılmasıAğaç, çalı ve yer örtücü kullanarak kompozisyon oluşturma
13Mekan tasarımı ve bitkiAğaç, çalı ve yer örtücü kullanarak kompozisyon oluşturma
14Bitkisel Tasarım SüreciAğaç, çalı ve yer örtücü kullanarak kompozisyon oluşturma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Plants, People and Environmental Quality, American Society of Landscape Architects Foundation, 1972. Aslanboğa, İ. “Odunsu Bitkilerle Bitkilendirmenin İlkeleri” Ege Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, İzmir, 2002. Yıldızcı, A.C. “Bitkisel Tasarım” Atlas Ofset, 1988. Aslanboğa, İ. “Kentlerde Yol Ağaçlandırması” Tarımsal Araştırma Geliştirme Eğitim ve Yayım. Yayın No: U3, İzmir,1986. Başal, M. Peyzaj Konstrüksiyonu, , Yılmaz, O., Kurum, E., Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını, Yayın No: 1484, 1997, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Alan Gezisi14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4                  
ÖÇ5                  
ÖÇ6                  
ÖÇ7                  
ÖÇ8                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr