|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180701802101 | TEMEL TASARIM | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; Peyzaj Tasarımı konusunda temel oluşturacak bilgilerin kavranmasını, günümüz hızla değişen koşulları nedeniyle oluşan tasarım problemlerini akılcı yoldan çözüm üretme yetilerinin geliştirilmesini, biçim oluşturma yoluyla doğruyu ve güzeli bulmaya yönelik estetik yargının geliştirilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme | 2 | Nesneleri daha açık olarak görebilme | 3 | Biçimleri bir ifade dili olarak kullanabilme | 4 | Kısa sürede seçenekli çözümler üretebilme | 5 | Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Genel bilgiler (Temel tasarım eğitimi ve önemi, uygulama yolları, ulusal ve uluslar arası durumu ), Temel tasarım ile ilgili kavramlar, Tasarımda organizasyon ilkeleri, Tasarım ilkeleri ve öğeleri, Biçim mekan ve düzen | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri | Anlatım | | 2 | Temel tasarım ile ilgili kavramalar | Anlatım | | 3 | Bir tasarımın oluşum aşamaları (süreç) | Anlatım | | 4 | Tasarımda Organizasyon İlkeleri (Yakınlık, Benzerlik, Ayırıcı nitelik, Saydamlık) ve uygulamaları | Anlatım | | 5 | Şekil Zemin anlatımları | Anlatım | | 6 | Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık) ve uygulamaları | Anlatım | | 7 | Tasarım Öğeleri (Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamaları | Anlatım | | 8 | Arasınav | | | 9 | Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık) ve uygulamaları | Anlatım | | 10 | Tasar İlkeleri (Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamaları | Anlatım | | 11 | Tasarım öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | Anlatım | | 12 | Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalar | Anlatım | | 13 | Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalar | Anlatım | | 14 | Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalar | Anlatım | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güngör, İ. H., Temel Tasar 2005: (Basic Design), ESEN OFSET Matbaası- İkitelli/ İSTANBUL. Gürer, L., Gürer, G., 2004: Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, IV+258 s. Bell, S., 2004: Elements of Visual Design in The Landscape, Spon Press., Londra, 196 s. Grant, W., 1993: From Concept to Form: In Landscape Design, Willey, 162 s. Uzun, G., 1998: Temel Tasarım, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları Yayın No: A-62, Adana, 102 s. Wong, W., 1977: Principles of three-Dimensional Design, New York, 112 s. Odabaşı, A. H., 2006: Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat ve Yayımcılık, İstanbul, 180 s. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 5 | | 3 | | 4 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | | 5 | | 3 | | 4 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ3 | | 5 | | 3 | | 4 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ4 | | 5 | | 3 | | 4 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ5 | | 5 | | 3 | | 4 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|