Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701802101TEMEL TASARIM Zorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerin; Peyzaj Tasarımı konusunda temel oluşturacak bilgilerin kavranmasını, günümüz hızla değişen koşulları nedeniyle oluşan tasarım problemlerini akılcı yoldan çözüm üretme yetilerinin geliştirilmesini, biçim oluşturma yoluyla doğruyu ve güzeli bulmaya yönelik estetik yargının geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme
2Nesneleri daha açık olarak görebilme
3Biçimleri bir ifade dili olarak kullanabilme
4Kısa sürede seçenekli çözümler üretebilme
5Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Genel bilgiler (Temel tasarım eğitimi ve önemi, uygulama yolları, ulusal ve uluslar arası durumu ), Temel tasarım ile ilgili kavramlar, Tasarımda organizasyon ilkeleri, Tasarım ilkeleri ve öğeleri, Biçim mekan ve düzen
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleriAnlatım
2Temel tasarım ile ilgili kavramalarAnlatım
3Bir tasarımın oluşum aşamaları (süreç)Anlatım
4Tasarımda Organizasyon İlkeleri (Yakınlık, Benzerlik, Ayırıcı nitelik, Saydamlık) ve uygulamalarıAnlatım
5Şekil Zemin anlatımlarıAnlatım
6Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık) ve uygulamalarıAnlatım
7Tasarım Öğeleri (Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamalarıAnlatım
8Arasınav
9Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık) ve uygulamalarıAnlatım
10Tasar İlkeleri (Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamalarıAnlatım
11Tasarım öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalarAnlatım
12Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalarAnlatım
13Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalarAnlatım
14Mekan ve Tasarım kavramlarının mekansal boyutta yorumlandığı uygulamalarAnlatım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güngör, İ. H., Temel Tasar 2005: (Basic Design), ESEN OFSET Matbaası- İkitelli/ İSTANBUL. Gürer, L., Gürer, G., 2004: Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, IV+258 s. Bell, S., 2004: Elements of Visual Design in The Landscape, Spon Press., Londra, 196 s. Grant, W., 1993: From Concept to Form: In Landscape Design, Willey, 162 s. Uzun, G., 1998: Temel Tasarım, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları Yayın No: A-62, Adana, 102 s. Wong, W., 1977: Principles of three-Dimensional Design, New York, 112 s. Odabaşı, A. H., 2006: Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat ve Yayımcılık, İstanbul, 180 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11010
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 5 3 435 453 32453
ÖÇ2 5 3 435 453 32453
ÖÇ3 5 3 435 453 32453
ÖÇ4 5 3 435 453 32453
ÖÇ5 5 3 435 453 32453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr