Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701208107 | ÖZEL BAĞCILIK | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere ampelografi ve bağcılık hakkında detaylı bilgi vermek. . Öğrencilere asma biyolojisi, fizyolojisi ve anatomisi konularında temel bilgileri vermek. Öğrencilere asma ıslahı ve ıslah yöntemleri konularında bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sadiye Peral EYDURAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Asma fizyolojisi, biyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olur, ve konuyu tartışabilir. | 2 | Asma ıslahını ve kullanılan ıslah yöntemlerini temel düzeyde bilir ve uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanır. | 3 | Üzüm hasat kriterlerini bilir ve bu kriterlere yönelik analiz ve ölçümleri yapabilir, üzüm hasadı yapabilir. Bunun yanında üzümlerin depolama şartlarını bilir ve üzüm depolama konusunda deneyim kazanır. | 4 | Bağcılıkta kullanılan büyümeyi düzenleyici maddeler hakkında genel bilgiye sahip olur ve farklı amaçlar için büyümeyi düzenleyici madde hazırlayabilir ve kullanabilir. | 5 | Bağlarda görülen fizyolojik zararları tanımlayabilir ve bu zararların önlenmesi ve çözülmesine yönelik yaklaşımlarda bulunabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırmak
2. Öğrencilere asma biyolojisi, fizyolojisi ve anatomisi konularında temel bilgileri vermek
3. Öğrencilere asma ıslahı ve ıslah yöntemleri konularında bilgi ve beceri kazandırmak
4. Öğrencilere üzüm olgunluk kriterleri, üzüm hasadı ve muhafazası konularında bilgi ve beceri kazandırmak
5. Öğrencilere bağlarda büyümeyi düzenleyici madde kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
6. Öğrencilere asmalarda görülen fizyolojik zararlar ve önleme yolları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Asmanın vejetatif organları; kök sistemi ve yapısal özellikleri | | | 2 | Asmanın vejetatif organları; sürgün sistemi ve yapısal özellikleri | | | 3 | Asmanın generatif organları; çiçek sistemi ve yapısal özellikleri | | | 4 | Asmanın generatif organları; meyve sistemi ve yapısal özellikleri | | | 5 | Asmalarda döllenme biyolojisi; floral gelişme, cinsiyetin oluşumu, reproduktif anatomi | | | 6 | Asmalarda döllenme biyolojisi; meyve tutumu | | | 7 | Asmalarda döllenme biyolojisi; asmalarda tane gelişimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Asma ıslahı; asmanın sitolojisi, ıslah amaçları, önemli özelliklerin kalıtımı | | | 10 | Asma ıslahı; klon seleksiyonu, melezleme, poliploidi, mutasyon ıslahı | | | 11 | Asma ıslahı; doku ve hücre kültürü, gen aktarımı | | | 12 | Üzümlerde olgunluk ve hasat; olgunluk kriterleri | | | 13 | Üzümlerin soğukta muhafazası | | | 14 | Bağlarda büyümeyi düzenleyici madde kullanımı; çoğaltmada, verim ve kalitenin artırılmasında, büyüme ve gelişmenin düzenlenmesinde | | | 15 | Bağlarda görülen fizyolojik arazlar; beslenme arazları, ekolojik arazlar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Ağaoğlu, Y.S. 1999. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık (Asma Biyolojisi). Cilt I. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No:1, 205 s., Ankara
2.Ağaoğlu, Y.S.2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık. (Asma Fizyolojisi-I). Cilt II. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No:5,445 s.,Ankara
3.Fidan, Y. 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No:930,400s., Ankara
4.Çelik, S. 1998. Bağcılık (Ampeloloji). Cilt I, 426 s., Tekirdağ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|