Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701205106SERİN İKLİM SEBZELERİZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile; serin iklim sebze türlerinin genel özelliklerinin tanımlanması, soğan, pırasa, sarımsak, kuşkonmaz, ravent, kırmızı pancar, pazı, ıspanak, hindiba, lahana, bürüksel lahanası, karnabahar, brokkoli, şalgam, turp, alabaş, roka, tere, bezelye, bakla, havuç, kereviz, maydanoz, marul, salata, enginar ve yer elması sebze türlerinin morfolojik özelliklerinin bilinmesi, yetiştirme isteklerinin ne olduğu ve yetiştirme tekniklerinin nasıl olduğu konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, serin iklim sebze kavramını açıklayarak, genel özelliklerini tanımlayabilir.
2Serin iklim sebzelerinin (soğan, pırasa, sarımsak, kuşkonmaz, ravent, kırmızı pancar, pazı, ıspanak, hindiba, lahana, bürüksel lahanası, karnabahar, brokkoli, şalgam, turp, alabaş, roka, tere, bezelye, bakla, havuç, kereviz, maydanoz, marul, salata, enginar ve yer elması) morfolojik özelliklerini (kök, yaprak, çiçek, meyve, tohum vb.) öğrenir.
3Bu gruba giren sebzelerin her birinin istediği iklim ve toprak şartları hakkında bir bilgi sahibi olur.
4Ayrıca bu sebzelerin nasıl yetiştirildiği ve yetiştirilme sırasında yapılacak bakım işlerini (çapalama, sulama, gübreleme, mücadele vb.) öğrenir ve yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Serin iklim sebze türleri ve bunların yetiştiriciliği ile ilgili temel ve genel prensiplerin verilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Serin iklim sebze türlerinin genel özellikleri
2Soğan (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
3Pırasa, Sarımsak (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
4Kuşkonmaz, Ravent (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
5Kırmızı pancar, Pazı (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
6Ispanak, Hindiba (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
7Lahana, Bürüksel lahanası (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
8Karnabahar, Brokkoli (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
9Ara sınav
10Şalgam, Turp, Alabaş (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
11Roka, Tere (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
12Bezelye, Bakla (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
13Havuç, Kereviz, Maydanoz (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
14Marul, Salata (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
15Enginar, Yer elması (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Günay A. 2006. Sebzecilik 1 ve 2. 2.Vural ve ark.2000. Kültür Sebzeleri. E.Ü.Z.F. Bahçe Bitkileri Bölümü-İZMİR
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ145322534
ÖÇ243332434
ÖÇ333344433
ÖÇ444444344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr