Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001066TARIMSAL YAPILAR VE SULAMAZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İşletme merkezi planlanması; kırsal yerleşimler, bazı hayvan barınaklarının planlanması; yem ve gübre depolarının planlanması ve projelenmesi; sulamanın önemi ve gerekliliği; su-verim ilişkileri; toprak-su-bitki ilişkileri; evapotranspirasyon; sulama aralığı ve sulama suyu miktarı; sulama suyu kalitesi; sulama yöntemleri konularında öğrenciye bilgi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarımsal yapıların önemini kavrayacaklardır.
2Ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki tarımsal yapılar arasındaki farkları ve Türkiye koşulları için uygun barınak tiplerini belirleyecektir.
3Tarımsal Yapılar teknolojisindeki gelişmeleri öğreneceklerdir.
4Hayvan barınakları için gerekli koşulları öğreneceklerdir ve Hayvan Barınakları planlayabileceklerdir.
5Diğer dersler için birtakım altyapı kazanacaklar ve Projelendirme becerisi ve öz güveni elde edeceklerdir.
6Sulamanın önemini, gerekliğini ve su-verim ilişkilerini öğrenecek ve Ülkemiz toprak ve su kaynakları potansiyelini ve yeterliğini öğrenecek.
7Toprak-bitki-su ilişkilerini öğrenecek ve Sulama aralığı ve gereksinilen sulama suyu miktarını öğrenecek.
8Su iletim ve dağıtım sistemlerini öğrenecek.
9Sulama suyu kalitesi ve kullanılabilirliği hakkında bilgi sahibi olacak.
10Basınçlı ve yüzey sulama yöntemlerini hakkında bilgi sahibi olacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Teorik ve Uygulamalı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve Kırsal yerleşimler
2Tarımsal Yapılarda Çevre Koşulları ve Kontrol Prensipleri
3Isı ve Nem Dengesi, Havalandırma ve Işıklandırma
4Hayvan Barınaklarının ve Ahırların Planlanması
5Duraklı, Serbest ve Duraklı-Serbest Ahırlar
6Ağılların ve Kümeslerin Planlanması
7Projeleme
8Sulamanın önemi ve gerekliliği; su-verim ilişkileri
9Türkiyenin toprak ve su kaynakları potansiyeli ve yeterliliği; sulama suyu kalitesi
10Toprak-su-bitki ilişkileri; infiltrasyon
11Evapotranspirasyon; Etkili yağış
12Sulama randımanları; sulama aralığı ve sulama suyu miktarı
13Su iletim ve dağıtım sistemleri
14Sulama yöntemleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Balaban, A., Şen, E,. 1988 Tarımsal Yapılar. Ankara Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları:1083, Ders Kitabı:311, Ankara. •Güngör, Y., A.Z. Erözel., Yıldırım, O., 2004. Sulama. A.Ü.Ziraat Fakültesi yayınları 1540/493, Ankara •Apan, M., Demir, Y., Öztürk, T., Kara, T., 2010. Kültürteknik. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Samsun.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ133333333
ÖÇ233333333
ÖÇ333333333
ÖÇ433333333
ÖÇ533333333
ÖÇ633333333
ÖÇ733333333
ÖÇ833333333
ÖÇ933333333
ÖÇ1033333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr