Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001108İSTATİSTİKZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Araştırmaların planlanması ve araştırma sonucunda elde edilen verilerin istatistik analizi ve sonuçların yorumlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doc.Dr. Ecevit Eyduran
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, Bilimsel bir araştırmanın planlanmasını ve yürütülmesini öğrenir
2Araştırma sonucunda elde edilen verilerin tablolar ve grafikler ile özetlenmesini öğrenilir
3Öğrenciler, hipotezlerin kurulmasını ve hipotez testlerini öğrenir
4Öğrenciler, örnekleme metotlarını öğrenir
5Öğrenciler, bilimsel bir araştırma sonucunda elde ettiği verilerin değerlendirilmesi ve istatistik analizlerinin yapılmasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenir
6Öğrenciler, regresyon ve korelasyon analizlerini öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenciler, bilimsel bir araştırma sonucunda elde ettiği verilerin değerlendirilmesi ve istatistik analizlerinin yapılmasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İstatistikte Temel Kavramlar
2Frekans Tablolar
3Şekiller ve Grafikler
4Yer Ölçüleri
5Dağılış Ölçüleri
6Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
7Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
8Örnekleme Metotları
9Nokta ve Aralık Tahmini
10Z Dağılışı ile Yapılan Testler
11t Dağılışı ile Yapılan Testler
12X2 (Ki-Kare) Dağılışı ile Yapılan Testler
13Regresyon Analizi
14Korelasyon Analizi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Yıldız, N., Akbulut, Ö. Ve Bircan, H. İstatistiğe Giriş. Aktif Yayınevi, Erzurum, 2002 2- Introduction to the Practice of Statistics, Sixth Edition, 2009. D.S. Moore, G.P. McCabe and B.A. Craig. W.H. Freeman and Company, New York. 3- Stats: Modeling the World, Third Edition, 2010. D.E. Bock, P.F. Velleman and R.D. De Veaux. Addison-Wesley. 4- Statistics, Eleventh Edition,2009. J.T. MacClave and T. Sincich. Prentice Hall. (3) Elementary Statistics, Eleventh Edition, 2010. M.F. Triola. Addison
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ13       
ÖÇ2  3     
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5   3    
ÖÇ6      3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr