Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701207107YUMUŞAK VE SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE TÜRLERİZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye’de yetişen bazı yumuşak çekirdekli meyve türleri (Elma, Armut, Ayva) ile bazı sert çekirdekli meyve türlerinin (Şeftali, Kayısı, Erik, Kiraz, Vişne) dünya üzerinde yayılma alanları, sistematiği ve genolojileri, morfolojik ve biyolojik özellikleri, ekoljik istekleri ve yıllık bakım işleri ile üretim, ihracat ve ithalat değerlerini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ogr. Uyesi Mehmet Ramazan BOZHUYUK Dr. Berna DOĞRU ÇOKRAN
Öğrenme Çıktıları
1Yumuşak ve sert çekirdekli meyve türlerinin Dünya’da yayılma alanlarını bilirler
2Yumuşak ve sert çekirdekli meyve türlerinin kültür tarihi ve gelişimlerini öğrenirler
3Yumuşak ve sert çekirdekli meyve türlerinin sistematikteki yeri ve pomolojik sınıflandırılmasını, morfolojik ve biyolojik özelliklerini, döllenme biyolojilerini bilirler
4Yumuşak ve sert çekirdekli meyve türlerinin ekolojik isteklerini öğrenir, bahçe tesisini, kültürel uygulamaları ve hasadını bilirler
5Üretim hedefleri ve stratejileri hakkında fikir sahibi olurlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yumuşak ve sert çekirdekli meyve türleri ile ilgili bilgilerin verilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye’de meyvecilik ve meyveciliğin tarihi gelişimi, Elmanın kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli elma çeşitleri.
2Elmanın döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, elma bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, elmanın yıllık bakım işleri ve hasat.
3Armudun kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli armut çeşitleri.
4Armudun döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, armut bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, armudun yıllık bakım işleri ve hasat.
5Ayvanın kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli ayva çeşitleri.
6Ayvanın döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, ayva bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, ayvanın yıllık bakım işleri ve hasat.
7Şeftalinin kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli şeftali çeşitleri. Şeftalinin döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, şeftali bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, şeftalinin yıllık bakım işleri ve hasat.
8Ara Sınav
9Kayısının kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli kayısı çeşitleri.
10Kayısının döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, kayısı bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, kayısının yıllık bakım işleri ve hasat.
11Eriğin kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli erik çeşitleri.
12Eriğin döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, ayva bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, eriğin yıllık bakım işleri ve hasat.
13Kiraz ve Vişnenin kültür alanları, sistematiği ve genolojisi, pomolojik sınıflandırılması, morfolojik özellikleri, önemli kiraz ve vişne çeşitleri.
14Kiraz ve Vişnenin döllenme biyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiricilik yönünden bazı özellikleri, kiraz ve vişne bahçesi tesisi, üretim ihracat ve ithalat değerleri, kiraz ve vişnenin yıllık bakım işleri ve hasat.
15Final Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Özbek, S. 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 128. Ders Kitabı 11. 2. Özçağıran, R., Ünal, A., Özeker, E., İsfendiyaroğlu, M. (2003). Ilıman İklim Meyve Türleri, Yumuşa Çekirdekli Meyveler, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:556, İzmir. 3. Biochemistry of Fruit Ripening (Seymour, G. B., Taylor, J. E., and Tucker, G. A., eds.), Chapman and Hall, Cambridge, UK. 4. Th Jackson JE. 2003.Biology of apples and pears. Cambridge: Cambridge University Press. 5. Westwood, M.N., 1993. Temperate-Zone Pomology. Physiology and Culture. 3rd ed. Timber Press Inc., Portland, Oregon, USA. 6. Öğretim Üyesinin Ders Notları 7. İnternet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ143334435
ÖÇ243343453
ÖÇ353554344
ÖÇ444454445
ÖÇ545444555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr