Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220701204106 | ARAŞTIRMA VE DENEME METODLARI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, dönem boyunca gerçekleştirilen öğrenme faaliyetleri aracılığıyla, bir araştırma deneyinin hipotez oluşturma aşamasından başlayarak, denemenin uygulanması ve elde edilen sonuçların istatistiksel yöntemlerle analiz edilmesi süreçlerini kapsayacak şekilde öğrencilere deneyim kazandırmak ve bu sonuçların yorumlanması becerisini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Cem Tırınk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir denemenin hipotez aşamasından istatistiksel analiz ve yorumlama kısmına kadar yapılabilecek tüm aşamalar hakkında bilgi edinilmesinin sağlanması | 2 | Analitik düşüncenin geliştirilmesi, | 3 | Ziraatın değişik dallarından örnekler verilerek yorum yapma kabiliyetlerinin arttırılması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tanımlar, Denemenin planlanması, Deneme desenlerine giriş, Tesadüf parselleri deneme deseni, Çoklu karşılaştırma yöntemleri, Tesadüf blokları deneme deseni, Latin kare deneme deseni, Faktöriyel denemeler, Tesadüf bloklarında faktöriyel deneme deseni, Bölünmüş parseller deneme deseni, Bölünen bölünmüş deneme deseni |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | -Denemelerin planlanması, tertiplenmesi ve yürütülmesindeki esaslar
-Deneme Hatası
-Tekerrür ve Paralel Kavramı
-Bağımsız iki grubun karşılaştırılması
| | | 2 | F dağılımı ve varyans analizi tekniği
-Tesadüf Parselleri DenemeDüzeni
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 3 | -Çoklu karşılaştırma yöntemleri
-Asgari Önemli Fark yöntemi
-Duncan testi
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 4 | - F = t2 ilişkisi
-Varyans analizinin ön şartları
-Varyansların homojenlik kontrolu
-Bartlett- Khi-Kare istatistiği
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 5 | -Tesadüf Blokları Deneme Düzeni
-Latin Karesi Deneme Düzeni
-Nispi etkenlik
-Eksik gözlemler
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 6 | -Faktöriyel Denemeler
-Tesadüf Parsellerinde Faktöriyel Denemeler
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 7 | -İnteraksiyon kavramı
-Basit ve esas etkiler
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 8 | Ara Sınavı | | | 9 | -Tesadüf Bloklarında Faktöriyel Denemeler
-Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 10 | -Tesadüf Blokları Faktöriyel Denemeler (Devam)
- Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması | | | 11 | -Tesadüf Bloklarında Bölünmüş Parseller
- Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 12 | - Tesadüf Bloklarında Bölünmüş Parseller (Devam)
- Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması
| | | 13 | Bölünen Bölünmüş deneme deseni | | | 14 | Dönem içerisinde işlenen konuların genel tekrarı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ankara Üniversitesi Araştırma ve Deneme Metotları Ders Notu (Açık Ders Platformu'ndan elde edilen) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|