Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008100 | DİNLER TARİHİ | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Genel olarak dinler hakkında bilgiler vermek, dinlerin temel kavram ve inanç esasları hakkında fikir vermek, dinleri objektif bir biçimde tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dünya dinlerinin temel kavram ve sembolleri hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | 2 | Dinlerin temel inanç ilkelerini tarihi gelişim süreçleri içerisinde analiz eder. | 3 | Dinleri kendi kaynaklarından inceleyerek Türk toplumunun diğer dinleri objektif olarak öğrenmesini sağlar. | 4 | Dinlerle ilgili yeni çalışmaları ve diğer bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek literatür hakkında derinlemesine bilgi edinir. | 5 | Dinler arası ilişkilerin sosyal yaşama etkisini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Dinler Tarihini dinsel semboller, Tanrı/manevi varlıklar, peygamber/kurucu, kutsal metin, ibadet, kutsal mekân, kutsal zaman, kutsal kişi, ölüm ve öteki’ne bakış başlıklarıyla incelemek ve bu konularda dinler arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin karşılaştırmasını yapmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinler Kronolojisi ve Coğrafyası | | | 2 | Din nedir? Dinler Tarihi Bilimi | | | 3 | Dinin kaynağı ile ilgili görüşler | | | 4 | Yahudilik | | | 5 | Yahudilik inanç ve ibadet | | | 6 | Kutsal Kitap | | | 7 | Yahudi Mezhepleri | | | 8 | Hıristiyanlık | | | 9 | Konsiller, Doğu-Batı Bölünmesi | | | 10 | Kutsal Metinler | | | 11 | Sakramentler | | | 12 | Hıristiyan Mezhepleri | | | 13 | Katolik mezhebi | | | 14 | Protestan Mezhepleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
G. Tümer-A. Küçük, Dinler Tarihi, Ankara 1993; E. Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, İstanbul 1983; Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş, Ankara 1955; Eric. J. Sharpe, Dinler Tarihinde 50 Anahtar Kavram (Karşılaştırmalı Bir Çalışma), Bursa 2000; M. Eliade, Dinler Tarihine Giriş, (Çev. L. Aslan), İstanbul 2000; Ninian Smart, The Phenomenon of Religions, Gr. Britain 1978; A Dictionary of Comparative Religion, Yay. S.G.F. Brandon, London 1970; Robert S. Ellwood, Words of the Worlds Religions, New Jersey 1977; Michael Pye, Comparative Religion, London 1975. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|