Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201008100DİNLER TARİHİZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Genel olarak dinler hakkında bilgiler vermek, dinlerin temel kavram ve inanç esasları hakkında fikir vermek, dinleri objektif bir biçimde tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Dünya dinlerinin temel kavram ve sembolleri hakkında derinlikli bilgi sahibi olur.
2Dinlerin temel inanç ilkelerini tarihi gelişim süreçleri içerisinde analiz eder.
3Dinleri kendi kaynaklarından inceleyerek Türk toplumunun diğer dinleri objektif olarak öğrenmesini sağlar.
4Dinlerle ilgili yeni çalışmaları ve diğer bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek literatür hakkında derinlemesine bilgi edinir.
5Dinler arası ilişkilerin sosyal yaşama etkisini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Dinler Tarihini dinsel semboller, Tanrı/manevi varlıklar, peygamber/kurucu, kutsal metin, ibadet, kutsal mekân, kutsal zaman, kutsal kişi, ölüm ve öteki’ne bakış başlıklarıyla incelemek ve bu konularda dinler arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin karşılaştırmasını yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinler Kronolojisi ve Coğrafyası
2Din nedir? Dinler Tarihi Bilimi
3Dinin kaynağı ile ilgili görüşler
4Yahudilik
5Yahudilik inanç ve ibadet
6Kutsal Kitap
7Yahudi Mezhepleri
8Hıristiyanlık
9Konsiller, Doğu-Batı Bölünmesi
10Kutsal Metinler
11Sakramentler
12Hıristiyan Mezhepleri
13Katolik mezhebi
14Protestan Mezhepleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
G. Tümer-A. Küçük, Dinler Tarihi, Ankara 1993; E. Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, İstanbul 1983; Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş, Ankara 1955; Eric. J. Sharpe, Dinler Tarihinde 50 Anahtar Kavram (Karşılaştırmalı Bir Çalışma), Bursa 2000; M. Eliade, Dinler Tarihine Giriş, (Çev. L. Aslan), İstanbul 2000; Ninian Smart, The Phenomenon of Religions, Gr. Britain 1978; A Dictionary of Comparative Religion, Yay. S.G.F. Brandon, London 1970; Robert S. Ellwood, Words of the Worlds Religions, New Jersey 1977; Michael Pye, Comparative Religion, London 1975.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ45      
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr