Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201007102 | DİN FELSEFESİ | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere din ve dinin temel iddiaları üzerinde rasyonel, objektif, şumullü ve tutarlı bir şekilde düşünme ve konuşma becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din Felsefesinde araştırma, yerli ve yabancı kaynaklardan bilgi toplama ve onları değerlendirme yollarını kavrar. | 2 | Din Felsefesinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. | 3 | Genel felsefe ve Din Felsefesi arasındaki benzerlik ve farklılıklardan haberdar olur. | 4 | Alanla ilgili araştırmaların metot ve muhtevalarını değerlendirmeyi öğrenir. | 5 | Dinin felsefi bakış açısıyla ele alınmasını hedefleyen yeni yaklaşımları eleştirel bir bakışla değerlendirmeyi öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste Din felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar ve din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Felsefesinin tanımı ve ele aldığı problemler | | | 2 | Din Felsefesinin yeni bir disiplin olarak ortaya çıkışının tarihçesi ve diğer din bilimleri ile ilişkileri | | | 3 | Tanrı'nın varlığı konusu ve bu doğrultuda geliştirilmiş olan teistik deliller | | | 4 | Ontololjik delil ve eleştirisi | | | 5 | Kozmolojik delil ve eleştirisi | | | 6 | Teleolojik delil ve eleştirisi | | | 7 | Ahlak delili ve eleştirisi | | | 8 | Ateizmin tarihçesi ve dayandığı argümanlar | | | 9 | İnsanın özgürlüğünü temel alan teori | | | 10 | S. Freud’ün yansıtma din teorisi ve eleştirisi | | | 11 | Durkheim’in sosyolojik teorisi ve eleştirisi | | | 12 | Kötülük problemi ve onunla ilgili ortaya konmuş çözüm önerileri | | | 13 | Dinin ahlakla , sanatla ve bilimle ilişkileri | | | 14 | Dini sembolizmin anlam ve önemi | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet Aydın, Din Felsefesi, İzmir İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 9. Baskı, İzmir 2001.
Cafer Sadık Yaran, Kötülük ve Theodise, Vadi Yayınları, 1. Basım, Ankara 1997.
Yaran, Cafer Sadık. Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi. Samsun: Etüt, 1997
Hüsamettin Erdem, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Konya 1999 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|