Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201007101TASAVVUFZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tasavvufun doğuşu, gelişmesi ve tarihi seyri, günümüzde tasavvuf konusunda öğrenciyi yeterli bilgi sahibi yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Büşra Arslan Meçin
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenci dönem sonunda Tasavvuf hakkında genel bir bilgi edinir, Tasavvufun tarihi seyri hakkında bilgi sahibi olur. 2. Öğrenci, etrafında gördüğü/günümüzde tasavvuf hareketlerini değerlendirebilecek bilgi seviyesine ulaşır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Türkçe, Arapça ve temel İslam bilgilerine sahip olmak
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tasavvufun tanımı, doğuş ve gelişmesi, tasavvuf ilminde kullanılan terimler, özellikle tevhid, fena, beka, vahdet-i vücud gibi temel terimler, tarikatler hakkında bilgiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mistisizm ve Tasavvuf (genel giriş)
2Tasavvuf tanımı, konusu, gayesi ve özellikleri
3Tasavvufun kaynak eserleri (Tasavvuf Klasikleri)
4Tasavvufun kaynağı: Kitap ve Sünnet, Tasavvufun İslam’daki yeri
5Tasavvufun diğer İslami ilimler ve diğer formel ilimlerle münasebeti (Tasavvufa inter-disipliner bir bakış)
6Bir bilim dalı olarak Tasavvuf ve farklı tasavvuf anlayışları
7Tasavvufun tarihinin dönemleri, zühd dönemi, Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Peygamber’in ve sahabenin hayatında zühd
8Önemli zahidler (ve zühd mektepleri)
9Tasavvuf dönemi: Genel bir giriş
10Tasavvuf döneminin özellikleri
11Tasavvuf Mektepleri ve Tasavvuf büyükleri.
12Tasavvufta kullanılan temel ıstılahlar
13Tarikatlar dönemi (genel değerlendirme)
14Büyük tarikatlar ve kurucuları (ve günümüzdeki durumları hakkında kısa değerlendirmeler)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Selçuk Eraydın, Tasavvuf Ve Tarikatlar, 11. Bs (İstanbul: M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2014). -Ahmet Ögke, Tasavvuf: El Kitabı, ed. Kadir Özköse, 3. baskı (Ankara: Grafiker Yayınları, 2015). -Mustafa Kara, Metinlerle Osmanlılarda Tasavvuf ve Tarikatlar (Bursa: Sır Yayıncılık, 2004). -Alexander Kynysh, Tasavvuf Tarihi, (İstanbul: Ufuk yay.,2011). -Mehmet Demirci, Tarihten Günümüze Tasavvuf Kültürü, (İstanbul: Vefa yay., 2009).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Soru-Yanıt5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma3515
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr