Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201007101 | TASAVVUF | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tasavvufun doğuşu, gelişmesi ve tarihi seyri, günümüzde tasavvuf konusunda öğrenciyi yeterli bilgi sahibi yapmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Büşra Arslan Meçin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrenci dönem sonunda Tasavvuf hakkında genel bir bilgi edinir, Tasavvufun tarihi seyri hakkında bilgi sahibi olur.
2. Öğrenci, etrafında gördüğü/günümüzde tasavvuf hareketlerini değerlendirebilecek bilgi seviyesine ulaşır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Türkçe, Arapça ve temel İslam bilgilerine sahip olmak |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Tasavvufun tanımı, doğuş ve gelişmesi, tasavvuf ilminde kullanılan terimler, özellikle tevhid, fena, beka, vahdet-i vücud gibi temel terimler, tarikatler hakkında bilgiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mistisizm ve Tasavvuf (genel giriş) | | | 2 | Tasavvuf tanımı, konusu, gayesi ve özellikleri | | | 3 | Tasavvufun kaynak eserleri (Tasavvuf Klasikleri) | | | 4 | Tasavvufun kaynağı: Kitap ve Sünnet, Tasavvufun İslam’daki yeri | | | 5 | Tasavvufun diğer İslami ilimler ve diğer formel ilimlerle münasebeti (Tasavvufa inter-disipliner bir bakış) | | | 6 | Bir bilim dalı olarak Tasavvuf ve farklı tasavvuf anlayışları | | | 7 | Tasavvufun tarihinin dönemleri, zühd dönemi, Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Peygamber’in ve sahabenin hayatında zühd | | | 8 | Önemli zahidler (ve zühd mektepleri) | | | 9 | Tasavvuf dönemi: Genel bir giriş | | | 10 | Tasavvuf döneminin özellikleri | | | 11 | Tasavvuf Mektepleri ve Tasavvuf büyükleri. | | | 12 | Tasavvufta kullanılan temel ıstılahlar | | | 13 | Tarikatlar dönemi (genel değerlendirme) | | | 14 | Büyük tarikatlar ve kurucuları (ve günümüzdeki durumları hakkında kısa değerlendirmeler) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Selçuk Eraydın, Tasavvuf Ve Tarikatlar, 11. Bs (İstanbul: M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2014).
-Ahmet Ögke, Tasavvuf: El Kitabı, ed. Kadir Özköse, 3. baskı (Ankara: Grafiker Yayınları, 2015).
-Mustafa Kara, Metinlerle Osmanlılarda Tasavvuf ve Tarikatlar (Bursa: Sır Yayıncılık, 2004).
-Alexander Kynysh, Tasavvuf Tarihi, (İstanbul: Ufuk yay.,2011).
-Mehmet Demirci, Tarihten Günümüze Tasavvuf Kültürü, (İstanbul: Vefa yay., 2009). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 3 | 5 | 15 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|