Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201007701KUR'AN OKUMA VE TECVİD - VIIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Büşra Arslan Meçin
Öğrenme Çıktıları
1Kur’an okumanın faziletini kavrayabilme ; Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme ; Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme; Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme; Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın 1-15. cüzlerini “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme; İstiâze ve Besmele konularını doğru bir şekilde uygulayabilme; Abdestsiz Kur'an okuma ve Ücretle Kur'an okuma konularını kavrayabilme; Yâsin, Beled, Şems ve Leyl Sûreler'ini ezbere okuyabilme;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrencinin Kuran metninin nasıl anlaşılması gerektiğini kavrar, Kuranı sürekli okuması sağlanır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur'ân okurken dikkat edilmesi gereken hususlar anlatılması, Tecvid konularına kısa kısa değinilmesi
2İstiâze konusunun işlenmesi, 1.ve 2. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin söylenmesi
3Yâsîn sûresinin 1. ve 2. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
4Besmele konusunun işlenmesi, 3.ve 4. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi
5Yâsîn sûresinin 3. ve 4. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
6Abdestsiz Kur'an okuma konusunun işlenmesi, 5.ve 6. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi
7Yâsîn sûresinin 5. ve 6. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
8Ücretle Kur'an okuma konusunun işlenmesi, 7.ve 8. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi
9Beled sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
109.ve 10. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi
11Şems sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
1211.ve 12. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi
13Leyl sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi
1413. 14. ve 15. cüzlerin yüzünden okutulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları, Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Sözlü Sınav150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
Sözlü Sınav224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15342221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr