Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201007701 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD - VII | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Büşra Arslan Meçin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kur’an okumanın faziletini kavrayabilme ;
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme ;
Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme;
Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme;
Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın 1-15. cüzlerini “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme;
İstiâze ve Besmele konularını doğru bir şekilde uygulayabilme;
Abdestsiz Kur'an okuma ve Ücretle Kur'an okuma konularını kavrayabilme;
Yâsin, Beled, Şems ve Leyl Sûreler'ini ezbere okuyabilme; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencinin Kuran metninin nasıl anlaşılması gerektiğini kavrar, Kuranı sürekli okuması sağlanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kur'ân okurken dikkat edilmesi gereken hususlar anlatılması, Tecvid konularına kısa kısa değinilmesi | | | 2 | İstiâze konusunun işlenmesi, 1.ve 2. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin söylenmesi | | | 3 | Yâsîn sûresinin 1. ve 2. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 4 | Besmele konusunun işlenmesi, 3.ve 4. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi | | | 5 | Yâsîn sûresinin 3. ve 4. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 6 | Abdestsiz Kur'an okuma konusunun işlenmesi, 5.ve 6. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi | | | 7 | Yâsîn sûresinin 5. ve 6. sayfalarının talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 8 | Ücretle Kur'an okuma konusunun işlenmesi, 7.ve 8. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi | | | 9 | Beled sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 10 | 9.ve 10. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi | | | 11 | Şems sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 12 | 11.ve 12. cüzlerin yüzünden okutulması, bir sonraki haftaya ait ezberin kıraatı ve inceliklerin belirtilmesi | | | 13 | Leyl sûresinin talim üzere ezber olarak dinlenmesi ve yanlışların söylenmesi | | | 14 | 13. 14. ve 15. cüzlerin yüzünden okutulması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları,
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|