|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005300 | TEFSİR -III | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | --KUR'ÂN'IN TEMEL KONULARINDAN OLAN BİREYSEL, ÂİLEVÎ VE TOPLUMSAL AHLÂK VE KUR’ÂN KISSALARI KONULARINDA, İLGİLİ KİTAPLARDAN VE TEFSİR METİNLERİNDEN HAREKETLE BİLGİ VERMEK | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci Kur’ân'ı temel düzeyde anlayabilecek, açıklayabilecek ve yorumlayabilecek. | 2 | Temel tefsir kaynaklarında yer alan bilgilerden hareketle örnek sureleri ve ayetleri analiz edebilecek. | 3 | Kur’ân'da geçen iman, salih amel, takva, iyilik, kötülük ve fitne kavramlarının önemini kavrayabilecek | 4 | Derslerde işlenen surelerden, ayetlerden ve kavramlardan hareketle fert ve toplum yararı için davranış modelleri oluşturabilecek | 5 | Lokman, Nuh ve Mülk surelerini analiz edebilecek | 6 | Toplumsal ahlâk ve Kur’ân arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | -- | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | -- | Dersin İçeriği | TEFSİR USÛLÜ VE TEFSİR TARİHİ BİLGİLERİNİ BİRLEŞTİREREK, TEFSİR I DERSİNİN DEVAMI OLARAK KUR’AN’DAN SEÇİLEN MUAYYEN BÖLÜMLERİN MUHTELİF TEFSİR KAYNAKLARINDA YAPILAN TEFSİRLERLE MUKAYESELİ OLARAK TEFSİR EDİLMESİ VE BU VESİLEYLE “KUR’AN OKUMA VE TECVİD” DERSLERİNDE MEÂLLERİ OKUNMUŞ BULUNANLARIN DIŞINDA KALAN SURELERİN MEÂLLERİNİN VE TEFSİRLERİNİN ÖĞRENİLMESİ. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tefsir III | Derse Giriş ve genel bilgiler | yok | 2 | tefsir III | Tefsir hakkında bilgi verilmesi | yok | 3 | Tefsir III | tefsir metiblerin inceleme | -- | 4 | tefsir III | Seçilen tefsirden metin okuma | -- | 5 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | -- | 6 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 7 | Tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 8 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 9 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 10 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 11 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 12 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 13 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- | 14 | tefsir III | Seçilen tefsir metni okuma | --- |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. es-Sâbûnî, Safvetü’t-Tefasir, I-III, Beyrut 1981. 2. es-Sâbûnî, Revaiü'l-beyân fî tefsiri ayati'l-ahkâm mine'l-Kur'ân, I-II, Dımaşk 1980. 3. Fahruddîn er-Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, I-XXXII, Beyrut 1990. 4. el-Mâtürîdî, Te’vîlâtü’l-Kur’ân, I-XVI, İstanbul 2005. 5. İbn Kesir, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, I-IV, Beyrut 1969. 6. el-Bursevî, Rûhu’l-beyân fî tefsîri’l-Kur’ân, I-X, İstanbul 1969. 7. Ebû’s-Suûd, İrşâdu’l-akli’s-selîm ilâ mezâyâ’l-Kitâbi’l-Kerîm. 8. et-Taberî, Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân, I-XXX, Kahire 1954. 9. el-Beyzâvî, Envâru’t-Tenzîl ve esrâru’t-te’vîl, I-II, İstanbul 1886. 10. Mukâtil b. Süleymân, Tefsiru Mukatil b. Süleyman, I-V, Kahire 1979. 11. ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, I-IV, Beyrut 1983. 12. el-Cessâs, Ahkâmu’l-Kur’ân, I-IV, Beyrut 1985. 13. Ebû Hayyân, el-Bahru’l-Muhît 14. Ettafeyyiş, Himyânu’z-zâd fî hedyi hayri’l-ıbâd ilâ dâri’l-meâd 15. el-Hâzin, Lübâbu’t-te’vîl fî maânî’t-Tenzîl 16. el-Hevvârî, Tefsîru Kitâbillâhi’l-Azîz 17. İbn Arabî, Tefsîru’l-Kur’ân 18. İbnu’l-Arabî, Ahkâmu’l-Kur’ân 19. el-Kâdî Abdulcebbâr, Tenzîhu’l-Kur’ân ani’l-metâin 20. el-Kurtubî, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân 21. en-Nehhâs, Maânî’l-Kur’ân 22. en-Nesefî, Medâriku’t-Tenzîl ve hakâiku’t-te’vîl, 23. eş-Şâfiî, Ahkâmu’l-Kur’ân 24. eş-Şevkânî, Fethu’l-Kadîr 25. et-Tabersî, Mecmau’l-beyân 26. et-Tûsî, et-Tibyânu’l-câmi’ li ulûmi’l-Kur’ân 27. İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi, I-II, DİB Yayınları, Ankara 1988. 28. Abdurrahman Çetin, Kur’ân İlimleri ve Kur’ân-ı Kerîm Tarihi, İstanbul 2012. 29. Muhsin Demirci, Tefsir Usûlü, İstanbul 2003. 30. Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008. 31. Kur’ân Yolu -Türkçe Meâl ve Tefsir-, Komisyon: Hayreddin Karaman, Mustafa Çağrıcı, İbrahim Kâfi Dönmez, Sadrettin Gümüş, I-V, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | -- |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 | Tartışma | 2 | 9 | 18 | Soru-Yanıt | 2 | 9 | 18 | Gösterme | 1 | 5 | 5 | Seminer | 2 | 5 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 | Okuma | 2 | 7 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|