Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005501 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD - V | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Nihat DEMİRKOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Kur’an’ı ezberleme tekniklerini kavrayabilme;
2- Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin literatürü hakkında bilgi edinme;
3- Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme;
4- Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme;
5- Kıraatların Kaynağı ve Yedi Harf konularında bilgi edinme;
6- Tecvid ve Kıraat ilminin ilgili kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme;
7- Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın 21.25. cüzlerini “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme;
8- Rahman, İnşikak, Buruc ve Tarık surelerini ezberden doğru bir şekilde okuyabilme;
9- Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme ;
10- Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencinin Kuran metninin nasıl anlaşılması gerektiğini kavrar, Kuranı sürekli okuması sağlanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bir önceki dönemin tekrarı, Kur’an’ın 401-408. sayfalarının yüzünden okunması | | | 2 | Hafızlık ve Kur’an ezberletme teknikleri, Kur’an’ın 409-416. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 3 | Huruf-i Mukattaa’nın okunuşu, Kur’an’ın 417-424. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 4 | Kıraat konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 425-432. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 5 | Kıraatlerin kaynağı konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 433-440. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 6 | Yedi Harf konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 441- 448. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 7 | Kur’an’ın 449-456. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 8 | Kur’an’ın 457-464. sayfalarının yüzünden okunması, Rahman suresinin ezbere okunması | | | 9 | Kur’an’ın 465-472. sayfalarının yüzünden okunması, İnşikak Suresinin ezbere okunması | | | 10 | Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur’an’ın 473-480. sayfalarının yüzünden okunması, Buruc Suresinin ezbere okunması | | | 11 | Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur’an’ın 481-488. sayfalarının yüzünden okunması, Tarık Suresinin ezbere okunması | | | 12 | Mahreç ve Sıfat Çalışması, Kur’an’ın 489-500. sayfalarının yüzünden okunması, | | | 13 | Mahreç ve Sıfat Çalışması, | | | 14 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Sözlü Sınav | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Sözlü Sınav | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|