Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201004400 | ARAPÇA - IV | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Arapça konuşma. anlama, yazma ve Arapça gramer yapısını incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Bünyamin ARVASİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. İsim ve fiil cümlelerini tanırlar.
2. Fiillerin mazi, muzari, emir ve mastar kalıplarını öğrenirler.
3. Fiili Muzariyi nasb eden edatları öğrenirler.
4. Bu edatların cümlenin anlamına yaptıkları değişiklikleri öğrenirler.
5. Nahiv kurallarını öğrenir.
6. Sarf ile ilgili çekimleri öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
el-mef ulü fih
hal ve türleri
Arapça metinleri
Arapça şiirleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İsim Cümlesi ve Öğeleri | | | 2 | Mübteda ve Haber | | | 3 | Haberin Öne Geçitği Durumlar | | | 4 | İsim Cümlesinin Irabı | | | 5 | İnne Ve Kardeşleri | | | 6 | Kane ve Kardeşleri | | | 7 | Sülasi (Üç Harfli) Fillerin Emir Kalıbının Yapılması | | | 8 | Fiil Cümlesi ve Öğeleri | | | 9 | Sınav Haftası | | | 10 | Rubai (Dört Harfli) Fiil Kalıpları | | | 11 | Humasi Ve Südasi (Beşli ve Altı Harfli) Fiil Kalıpları | | | 12 | Muzari Fiili Nasb Eden Edatlar | | | 13 | Muzari Fiili Cezm Eden Edatlar | | | 14 | Nasb ve Cezm Edatlarının Yaptığı Anlam Değişikliği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
kitab ve malzemesi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 14 | 1,5 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|