Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201003201İSLAM TARİHİ - IIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Abbasilerden Osmanlılar sonuna kadar İslam tarihinin temel dönüşüm aşamalarını ve Türklerin İslam Tarihindeki yerlerini kavrayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Abdulhalim OFLAZ
Öğrenme Çıktıları
11. Abbasilerin İslam Tarihindeki siyasi yerlerini açıklayabilme.; ; 2. Erken dönemlerden itibaren Türk-İslam ilişkilerinin nasıl kurulup geliştiğini kavrayabilme; ; 3. Türklerin Müslümanlık algısının özgün bir sentez olduğunu fark edebilme; ; 4. İslam Tarihi içinde farklı Türk devletlerinin siyasi açıdan yerlerini fark edebilme ; ; 5. Türklerin İslam dinini kabulünün yalnız bir din değiştirme olmadığını, aynı zamanda kültürel etkileşimde bulunduğunu kavrayabilme ; ; 6. İslam Medeniyeti içindeki siyasi yapıların özel hikayelerinin olduğunu fark edebilme ; ; 7. İslam medeniyetinin gelişimi içerisinde Türklerin Anadolu’yu fethetmelerinin önemini kavrayabilme; ; 8. Anadolu ve Büyük Selçukluların siyasi bakımdan İslam Tarihindeki yerlerini açıklayabilme ; ; 9. Osmanlıların İslam Tarihindeki siyasi yerini analiz edebilme; ; 10. Osmanlıların çöküşü kavramlaştırmasının geçerliliğini eleştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İslam Tarihini kavramak öğrencinin perspektifini geliştirir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Abbasi Devrimi
2Türklerin İslamla İlk Temasları
3Abbasiler Dönemi ve Türkler
4Abbasi coğrafyasındaki İlk Müslüman Türk Devletleri
5Abbasi coğrafyasındaki İlk Müslüman Türk Devletleri
6Orta Asya’daki İlk Müslüman Türk Devletleri (Karahanlılar)
7Gazneliler
8Harizmşahlar
9Büyük Selçuklular
10Diğer Selçuklu Devletleri
11Anadolu Selçuklu Devletinin İslam tarihindeki siyasi rolü
12Osmanlıların İslam Tarihindeki siyasi Rolleri
13Osmanlı Devletinin çözülmesinin İslam Dünyası üzerine etkileri
14Osmanlının bıraktığı siyasi miras
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Apak, Adem, Anahatlarıyla İslam Tarihi, Ensar Yay. İstanbul 2011, c.III-IV. 2. Baş, Eyüp (Ed.), İslam Tarihi El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15544445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr