|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201002202 | TEFSİR TARİHİ VE USULÜ-II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tefsir Usülü konusunda temel konuları tanımak, yaklaşımları ve özelliklerini öğrenip değerlendirmek.
Kur’an’ın ayetlerini çeşitli yönleriyle ele alıp incelemede yardımcı olmak.
Kur’an’ın sağlıklı bir tefsirinin yapılması için temel argümanlara sahip olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Zeki TAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Mesleki Temel Bilgi
2. Genel kültür
3. Bilgiyi Pratiğe Dönüştürme Kapasitesi.
4. Öğrenme Kapasitesi
5. Bilgiyi kullanabilme becerisi
6. Eleştiri yeteneği
7. Yeni Fikirler Üretme Kapasitesi
8. Başarı Arzusu |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kur’an’ın Nüzulü ve Kur’an, vahiy, ayet ve sure kavramları, Kur’an’ın Cemi, istinsahı ve çoğaltılması hususlarını kavramak
Meşhur kıraatler, Kıraat imamları, Kur’an ilimlerinden; Esbab-ı Nüzul, Kur’an’da Nesh Problemi, Muhkem ve Mütesabihat, Surelerin Başlangıçları, Garibu’l-Kur’an, İ’câzu’l-Kur’an, Üslûbu’l- Kur’an, Kur’an’da Yeminler, Kur’an Kıssaları, Kur’an’da Tekrarlar, Mübhematu’l-Kur’an, Müskilu’l- Kur’an, Mücmel ve Mübeyyen, Vucuh ve’n-Nezair, Emsalu’l-Kur’an, Kura’nda Hakikat ve Mecaz, Tenasubu’l-Kur’an, Kur’an’ın Faziletleri, Kur’an-ı Anlamak ve yorumlama yönteminin yollarını göstermek. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tefsir Usul’ünün Temel Kaynakları | | | 2 | Kur’an’ın Metinleşme Süreci | | | 3 | Kur’an’ın Metinleşmesiyle İlgili Faaliyetler | | | 4 | Kur’an’ın Okunması/Kıraatler | | | 5 | Kur’an’ın Lafzıyla İlgili İlimler | | | 6 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler | | | 7 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler | | | 8 | Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler | | | 9 | Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler | | | 10 | Genel Olarak Kur’an-ı Anlamak | | | 11 | Genel Olarak Kur’an-ı Yorumlamak | | | 12 | Kur’an Yorumunda Öznellik | | | 13 | Kur’an-ı Anlama Yöntemleri | | | 14 | Yorumda Bütünselliği Esas Almak | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, DİBY, Ankara, 1983.
Halis Albayrak, Tefsir Usulü, Şule Yayınları, İstanbul, 1998.
Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İst. 2008.
Es-Suyuti el-İtkan fı Ulumil Kuran, Dımeşk, 1993.
Ez-Zerkesi, el-Burhan fi Ulumil Kur’an, Daru’l-Fikr, Beyrut, 1988. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 | Seminer | 1 | 15 | 15 | Okuma | 1 | 15 | 15 | Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|