Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201002202TEFSİR TARİHİ VE USULÜ-IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tefsir Usülü konusunda temel konuları tanımak, yaklaşımları ve özelliklerini öğrenip değerlendirmek. Kur’an’ın ayetlerini çeşitli yönleriyle ele alıp incelemede yardımcı olmak. Kur’an’ın sağlıklı bir tefsirinin yapılması için temel argümanlara sahip olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
11. Mesleki Temel Bilgi 2. Genel kültür 3. Bilgiyi Pratiğe Dönüştürme Kapasitesi. 4. Öğrenme Kapasitesi 5. Bilgiyi kullanabilme becerisi 6. Eleştiri yeteneği 7. Yeni Fikirler Üretme Kapasitesi 8. Başarı Arzusu
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kur’an’ın Nüzulü ve Kur’an, vahiy, ayet ve sure kavramları, Kur’an’ın Cemi, istinsahı ve çoğaltılması hususlarını kavramak Meşhur kıraatler, Kıraat imamları, Kur’an ilimlerinden; Esbab-ı Nüzul, Kur’an’da Nesh Problemi, Muhkem ve Mütesabihat, Surelerin Başlangıçları, Garibu’l-Kur’an, İ’câzu’l-Kur’an, Üslûbu’l- Kur’an, Kur’an’da Yeminler, Kur’an Kıssaları, Kur’an’da Tekrarlar, Mübhematu’l-Kur’an, Müskilu’l- Kur’an, Mücmel ve Mübeyyen, Vucuh ve’n-Nezair, Emsalu’l-Kur’an, Kura’nda Hakikat ve Mecaz, Tenasubu’l-Kur’an, Kur’an’ın Faziletleri, Kur’an-ı Anlamak ve yorumlama yönteminin yollarını göstermek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tefsir Usul’ünün Temel Kaynakları
2Kur’an’ın Metinleşme Süreci
3Kur’an’ın Metinleşmesiyle İlgili Faaliyetler
4Kur’an’ın Okunması/Kıraatler
5Kur’an’ın Lafzıyla İlgili İlimler
6Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler
7Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler
8Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler
9Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler
10Genel Olarak Kur’an-ı Anlamak
11Genel Olarak Kur’an-ı Yorumlamak
12Kur’an Yorumunda Öznellik
13Kur’an-ı Anlama Yöntemleri
14Yorumda Bütünselliği Esas Almak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, DİBY, Ankara, 1983. Halis Albayrak, Tefsir Usulü, Şule Yayınları, İstanbul, 1998. Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İst. 2008. Es-Suyuti el-İtkan fı Ulumil Kuran, Dımeşk, 1993. Ez-Zerkesi, el-Burhan fi Ulumil Kur’an, Daru’l-Fikr, Beyrut, 1988.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı11515
Beyin Fırtınası11515
Seminer11515
Okuma11515
Sözlü Sınav12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14344344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr