Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201001102TEFSİR TARİHİ VE USULÜ -1Zorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tefsir ilminin doğusu, gelişimi, kaynakları, tefsir çeşitleri, tefsir ekolleri, konulu tefsir ve yöntemleri üzerine kapsamlı, sistematik ve tutarlı bilgi edinilmesi ve bunun değerlendirilmesini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
11-Temel Genel Bilgi 2-Mesleki Temel Bilgi 3-Problem çözme becerisi 4-Karar verme analiz ve sentez yapma becerisi 5-Elestiri ve özeleştiri yeteneği 6-Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük 7-Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kur’an Tefsirine Duyulan İhtiyaç, Tefsir, Te’vil ve Tercüme Kavramları, Tefsir İlminin Ortaya Çıkısı ve Tedvini, Hz. Peygamber’in Kur’an’ı Tefsiri ve Kur’an Tefsirinde Sünnetin Rolü, Sahabe Devrinde Kur’an Tefsiri, Tabiun Döneminde Tefsir ve Tabiunun Tefsirdeki Yeri, Tebeut Tabiin ve Tefsirde Tedvin Dönemi, Tarihi Süreçte Farklı Tefsir Ekolleri: Rivayet Tefsirleri ve Genel Özellikleri, Dirayet Tefsirleri ve Genel Özellikleri, Mezhebi Tefsirler, Ahkâm Tefsirleri, Fel-sefi Tefsirler, Bilimsel Tefsirler, İs’âri Tefsirler, Sia ve Kur’an Tefsirindeki Yeri, Sosyolojik ve Edebi Tefsirler Hususlarının kavratılması düşünülmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tefsirin Kavramsal Çerçevesi ve Gerekliliği
2Tefsir ve Te’vil Kavramının Analizi
3Kur’an-ı Farklı Yorumlamanın sebepleri
4Tefsirin Doğuş Dönemi
5Tefsirin Tedvin Dönemi
6Rivayet Tefsirleri ve Özellikleri
7Dirayet Tefsirleri ve Özellikleri
8Konulu Tefsir
9Mezhebi Tefsir Ekolü
10İşari Tefsir Ekolü
11Fıkhi Tefsir Ekolü
12İlmi ve İçtimai Tefsir Ekolleri
13Modernist Tefsir Ekolü
14Kur’an-ı Tarihselci Okumanın İmkânı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi, DİB Yayınları, Ankara, 1988 2.Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük Tefsir Tarihi, Bilmen Yayınları, İstanbul, th. 3.Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İst. 2008. 3.M.Hüseyin ez-Zehebi, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Mektebetu Vehbe, Kahire, 1989
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Tartışma12020
Soru-Yanıt12020
Takım/Grup Çalışması12020
Sözlü Sınav12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14455445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr