|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201001102 | TEFSİR TARİHİ VE USULÜ -1 | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tefsir ilminin doğusu, gelişimi, kaynakları, tefsir çeşitleri, tefsir ekolleri, konulu tefsir ve yöntemleri üzerine kapsamlı, sistematik ve tutarlı bilgi edinilmesi ve bunun değerlendirilmesini sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Zeki TAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1-Temel Genel Bilgi
2-Mesleki Temel Bilgi
3-Problem çözme becerisi
4-Karar verme analiz ve sentez yapma becerisi
5-Elestiri ve özeleştiri yeteneği
6-Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük
7-Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık) |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kur’an Tefsirine Duyulan İhtiyaç, Tefsir, Te’vil ve Tercüme Kavramları,
Tefsir İlminin Ortaya Çıkısı ve Tedvini, Hz. Peygamber’in Kur’an’ı Tefsiri ve
Kur’an Tefsirinde Sünnetin Rolü, Sahabe Devrinde Kur’an Tefsiri, Tabiun
Döneminde Tefsir ve Tabiunun Tefsirdeki Yeri, Tebeut Tabiin ve Tefsirde
Tedvin Dönemi,
Tarihi Süreçte Farklı Tefsir Ekolleri: Rivayet Tefsirleri ve Genel Özellikleri,
Dirayet Tefsirleri ve Genel Özellikleri, Mezhebi Tefsirler, Ahkâm Tefsirleri,
Fel-sefi Tefsirler, Bilimsel Tefsirler, İs’âri Tefsirler, Sia ve Kur’an Tefsirindeki
Yeri, Sosyolojik ve Edebi Tefsirler Hususlarının kavratılması
düşünülmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tefsirin Kavramsal Çerçevesi ve Gerekliliği | | | 2 | Tefsir ve Te’vil Kavramının Analizi | | | 3 | Kur’an-ı Farklı Yorumlamanın sebepleri | | | 4 | Tefsirin Doğuş Dönemi | | | 5 | Tefsirin Tedvin Dönemi | | | 6 | Rivayet Tefsirleri ve Özellikleri | | | 7 | Dirayet Tefsirleri ve Özellikleri | | | 8 | Konulu Tefsir | | | 9 | Mezhebi Tefsir Ekolü | | | 10 | İşari Tefsir Ekolü | | | 11 | Fıkhi Tefsir Ekolü | | | 12 | İlmi ve İçtimai Tefsir Ekolleri | | | 13 | Modernist Tefsir Ekolü | | | 14 | Kur’an-ı Tarihselci Okumanın İmkânı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi, DİB Yayınları, Ankara, 1988
2.Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük Tefsir Tarihi, Bilmen Yayınları, İstanbul, th.
3.Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İst. 2008.
3.M.Hüseyin ez-Zehebi, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Mektebetu Vehbe, Kahire, 1989 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Tartışma | 1 | 20 | 20 | Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 | Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|