|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701107101 | SERİN İKLİM TAHILLARI | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tahılların, serin iklim tahılları ve sıcak iklim tahılları şeklinde iki gruba ayrılmasının nedenleri, serin iklim tahıllarının (buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale) morfolojileri ve tanınması, ülkemiz tarımındaki yeri ve önemi, ekolojik istekleri ve adaptasyonu, yetiştirme teknikleri ve verimlilik sorunları hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Fatih DEMİREL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Serin iklim tahılları içerisinde yer alan buğday, arpa, çavdar, yulaf ve tritikale bitkilerini tanıyabilir | 2 | Bu bitkilerin ülkemiz ve dünyadaki ekiliş, üretim ve verim durumları ile kullanım yerlerini, ülkemizin bu bitkiler yönünden kendine yeterlilik durumunu öğrenebilir | 3 | Bitkilerin, tarım sistemleri ve tarım bölgelerine göre uygun yetiştirme tekniklerini tanımlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Tahıl grubunu oluşturan bitkileri öğrenme, tahılların ülkemiz ve dünyada ekim alanı ve üretimleri hakkında bilgi sahibi olma, tahılların morfolojik özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme tekniği hakkında bilgi sahibi olma, yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme, tahıl çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olma ve tahılların üretim sorunlarını kavrayabilmedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | (Teorik)Tahılların ekonomik önemi ve gruplandırılması (Uygulama)Tahıllarda tane morfolojisi | | | 2 | Buğdayın ekonomik önemi, Türkiye’nin buğday ihtiyacı, sınıflandırılması | | | 3 | Tahıllarda çimlenme ve çimlenmeye etki eden faktörler (Teorik)Fiziksel ve kimyasal çevrenin buğday üzerine etkileri (Uygulama) Tahıllarda kök morfolojisi | | | 4 | (Teorik)Buğdayın kültürü (ekim nöbeti, toprak işleme) (Uygulama)Tahıllarda sap morfolojisi, kardeşlenme ve kardeşlenmeye etki eden faktörler | | | 5 | (Teorik)Çeşit seçimi ve ekim işlemi (Uygulama)Tahıllarda yaprak morfolojisi, tahıllarda başaklanma ve çiçeklenme | | | 6 | (Teorik)Buğdayın gübrelenmesi (Uygulama)Döllenme ve tanede birikim | | | 7 | (Teorik)Buğday tarımında sulama, yabancı ot kontrolü, yatma ve otlatma (Uygulama)Olum dönemleri ve hasat zamanı | | | 8 | (Teorik)Buğday hastalık ve zararlıları (Uygulama)Buğdayın morfolojisi | | | 9 | (Teorik)Arpanın ekonomik önemi, taksonomisi ve adaptasyonu (Uygulama)Arpanın morfolojisi | | | 10 | (Teorik)Arpanın kültürü(ekim nöbeti, toprak işleme, ekim-bakım), hasat ve harmanı (Uygulama)Çavdarın morfolojisi | | | 11 | Teorik)Arpanın hastalık ve zararlıları, biralık ve yemlik arpalarda kalite kriterleri (Uygulama)Yulafın morfolojisi | | | 12 | (Teorik)Yulafın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları (Uygulama)Tritikalenin morfolojisi | | | 13 | (Teorik)Çavdarın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları, Mahlut nedir? (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtımı | | | 14 | (Teorik)Tritikalenin tanımı, adaptasyonu, karakterleri, ıslahındaki sorunlar (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtım | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Kırtok. Y. 1995. Genel Tarla Bitkileri (Serin ve Sıcak İklim Tahılları). Çukurova Üniversitesi, Zir. Fak. Ders Kitabı No:30, Adana. İlave Kaynak 2. Yürür. N, 1994. Serin İklim Tahılları (Tahıllar-I). Uludağ Üniversitesi Basımevi, 250 sf. Bursa 3. Turgut. İ. 2011. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları), Uludağ Üniv.Ziraat Fak.Ders Notları, No:87, s.92. Bursa. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|