Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
160701107101SERİN İKLİM TAHILLARIZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tahılların, serin iklim tahılları ve sıcak iklim tahılları şeklinde iki gruba ayrılmasının nedenleri, serin iklim tahıllarının (buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale) morfolojileri ve tanınması, ülkemiz tarımındaki yeri ve önemi, ekolojik istekleri ve adaptasyonu, yetiştirme teknikleri ve verimlilik sorunları hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Fatih DEMİREL
Öğrenme Çıktıları
1Serin iklim tahılları içerisinde yer alan buğday, arpa, çavdar, yulaf ve tritikale bitkilerini tanıyabilir
2Bu bitkilerin ülkemiz ve dünyadaki ekiliş, üretim ve verim durumları ile kullanım yerlerini, ülkemizin bu bitkiler yönünden kendine yeterlilik durumunu öğrenebilir
3Bitkilerin, tarım sistemleri ve tarım bölgelerine göre uygun yetiştirme tekniklerini tanımlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Tahıl grubunu oluşturan bitkileri öğrenme, tahılların ülkemiz ve dünyada ekim alanı ve üretimleri hakkında bilgi sahibi olma, tahılların morfolojik özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme tekniği hakkında bilgi sahibi olma, yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme, tahıl çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olma ve tahılların üretim sorunlarını kavrayabilmedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1(Teorik)Tahılların ekonomik önemi ve gruplandırılması (Uygulama)Tahıllarda tane morfolojisi
2Buğdayın ekonomik önemi, Türkiye’nin buğday ihtiyacı, sınıflandırılması
3Tahıllarda çimlenme ve çimlenmeye etki eden faktörler (Teorik)Fiziksel ve kimyasal çevrenin buğday üzerine etkileri (Uygulama) Tahıllarda kök morfolojisi
4(Teorik)Buğdayın kültürü (ekim nöbeti, toprak işleme) (Uygulama)Tahıllarda sap morfolojisi, kardeşlenme ve kardeşlenmeye etki eden faktörler
5(Teorik)Çeşit seçimi ve ekim işlemi (Uygulama)Tahıllarda yaprak morfolojisi, tahıllarda başaklanma ve çiçeklenme
6(Teorik)Buğdayın gübrelenmesi (Uygulama)Döllenme ve tanede birikim
7(Teorik)Buğday tarımında sulama, yabancı ot kontrolü, yatma ve otlatma (Uygulama)Olum dönemleri ve hasat zamanı
8(Teorik)Buğday hastalık ve zararlıları (Uygulama)Buğdayın morfolojisi
9(Teorik)Arpanın ekonomik önemi, taksonomisi ve adaptasyonu (Uygulama)Arpanın morfolojisi
10(Teorik)Arpanın kültürü(ekim nöbeti, toprak işleme, ekim-bakım), hasat ve harmanı (Uygulama)Çavdarın morfolojisi
11Teorik)Arpanın hastalık ve zararlıları, biralık ve yemlik arpalarda kalite kriterleri (Uygulama)Yulafın morfolojisi
12(Teorik)Yulafın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları (Uygulama)Tritikalenin morfolojisi
13(Teorik)Çavdarın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları, Mahlut nedir? (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtımı
14(Teorik)Tritikalenin tanımı, adaptasyonu, karakterleri, ıslahındaki sorunlar (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kırtok. Y. 1995. Genel Tarla Bitkileri (Serin ve Sıcak İklim Tahılları). Çukurova Üniversitesi, Zir. Fak. Ders Kitabı No:30, Adana. İlave Kaynak 2. Yürür. N, 1994. Serin İklim Tahılları (Tahıllar-I). Uludağ Üniversitesi Basımevi, 250 sf. Bursa 3. Turgut. İ. 2011. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları), Uludağ Üniv.Ziraat Fak.Ders Notları, No:87, s.92. Bursa.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144434444443
ÖÇ2 4444455452
ÖÇ354455445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr