Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701104104 | BİTKİ FİZYOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere bitkilerdeki fizyolojik olaylar hakkında bilgi vermek, bitkilerde yaşamsal olayların nasıl gerçekleştiğini, stres kavramını ve bitkilerin stres koşullarında geliştirdikleri reaksiyonları anlatmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof..Dr. Bilal KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitkinin genel yapısını öğrenir | 2 | Tohum çimlenmesini ve çimlenmeye etki eden faktörleri öğrenir | 3 | Dinlenmeyi ve dinlenme fizyolojisini öğrenir | 4 | Dormansiyi ve dormansiyi kaldırma yollarını öğrenir | 5 | Hormonların bitkideki işlevlerini öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bitki hücresinin yapısı, bitki hücresinin kimyasal bileşimi, bitkilerde suyun önemi ve suyun taşınımı, bitkilerde beslenme, fotosentez, solunum, enzimler ve işlevleri, fotosentez ürünlerinin taşınımı, büyüme ve gelişme, büyümeyi düzenleyiciler, stres fizyolojisi, sekonder bileşikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Suyun önemi, özellikleri ve bitki hücresindeki durumu | | | 2 | Bitkide Suyun taşınması olayları | | | 3 | Bitkide su kaybı olayları | | | 4 | Mineral maddelerin bitkide asimilasyonları | | | 5 | Fotosentez | | | 6 | Fotosentez | | | 7 | Solunum | | | 8 | Bitkide organik madde taşınması olayları | | | 9 | Çimlenme, dormansi | | | 10 | Generatif gelişme, absisyon olayları | | | 11 | Bitkide büyüme düzenleyicileri | | | 12 | Bitkide büyüme düzenleyicileri | | | 13 | Kuraklık stresi | | | 14 | Sıcaklık, ışık ve tuzluluk stresi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kadıoğlu,A., 2011. Bitki Fizyolojisi. Esen Ofset Matbaacılık Şti.Trabzon
Genel Bitki Fizyolojisi, Prof. Dr. Burhan Kacar, A.Ü. Ziraat F.
Prof. Dr. Asım KADIOĞLU Bitki Fizyolojisi., KTÜ-Fen ve Ed. Fak.,TRABZON
Prof.Dr. İsmail Kocaçalışkan, 2004. Bitki Fizyolojisi. DPÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji bölümü, Kütahya. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|