Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701103100 | TARLA DENEME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tarla, sera ve laboratuar koşullarında kurulan denemelerin belirli bir deneme desenine göre düzenlenmesi ve çıktılarının bu teknik üzerinden değerlendirilmesini sağlamaktır. İleride yapacakları araştırmalar için ihtiyaç duyacakları temel deneme tekniği konularında bilgi kazandırmaktır. Deneme deseninin seçimini, denemenin planlanmasını ve kurulmasını, elde edilen sonuçların değerlendirilmesini ve yorumlanmasını yapmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Bilal KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırmaların planlamasını yapabilme becerisi kazanır | 2 | Yapılacak araştırmaya en uygun deneme desenini kullanır | 3 | Yapılacak olan araştırmalar ile ilgili fikir ve çözüm üretir | 4 | Öğrenciler araştırma yapacak en uygun deneme desenini kullanabilirler. | 5 | Öğrenciler yapacakları araştırmalara göre çözüm üretebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | | | 2 | Deneme metodlarının temel ilkeleri, denemelerin planlanması, yer seçimi, gözlem ve ölçümler | | | 3 | Tekrarlamalar, bloklama, deneme desenleri, araştırmalarda kullanılan temel istatistik kavramlar | | | 4 | Tek faktörlü denemelerin varyans analizi: Tesadüf parselleri deneme deseni, deneme hataları ve sonuçların yorumlanması | | | 5 | Tek faktörlü denemelerin varyans analizi: Tesadüf blokları deneme deseni ve sonuçların yorumu | | | 6 | Ortalamaların karşılaştırılması: LSD, Duncan ve Tukey testleri | | | 7 | İki faktörlü deneme desenleri: Bölünmüş parseller | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İki faktörlü deneme desenleri: Basit faktöryel düzen ve interaksiyon durumu | | | 10 | İki faktörlü denemelerde yorumlama ve ortalamaların istatistiki karşılaştırılması | | | 11 | Üç faktörlü deneme desenleri: Basit faktöriyel düzen | | | 12 | Üç faktörlü deneme desenleri: Bölünen bölünmüş parseller | | | 13 | İkili ve üçlü interaksiyonların yorumlanması | | | 14 | İkili ve üçlü interaksiyon durumunda ortalamaların karşılaştırılması | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|