Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
160701103100TARLA DENEME TEKNİKLERİZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarla, sera ve laboratuar koşullarında kurulan denemelerin belirli bir deneme desenine göre düzenlenmesi ve çıktılarının bu teknik üzerinden değerlendirilmesini sağlamaktır. İleride yapacakları araştırmalar için ihtiyaç duyacakları temel deneme tekniği konularında bilgi kazandırmaktır. Deneme deseninin seçimini, denemenin planlanmasını ve kurulmasını, elde edilen sonuçların değerlendirilmesini ve yorumlanmasını yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bilal KESKİN
Öğrenme Çıktıları
1Araştırmaların planlamasını yapabilme becerisi kazanır
2Yapılacak araştırmaya en uygun deneme desenini kullanır
3Yapılacak olan araştırmalar ile ilgili fikir ve çözüm üretir
4Öğrenciler araştırma yapacak en uygun deneme desenini kullanabilirler.
5Öğrenciler yapacakları araştırmalara göre çözüm üretebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2Deneme metodlarının temel ilkeleri, denemelerin planlanması, yer seçimi, gözlem ve ölçümler
3Tekrarlamalar, bloklama, deneme desenleri, araştırmalarda kullanılan temel istatistik kavramlar
4Tek faktörlü denemelerin varyans analizi: Tesadüf parselleri deneme deseni, deneme hataları ve sonuçların yorumlanması
5Tek faktörlü denemelerin varyans analizi: Tesadüf blokları deneme deseni ve sonuçların yorumu
6Ortalamaların karşılaştırılması: LSD, Duncan ve Tukey testleri
7İki faktörlü deneme desenleri: Bölünmüş parseller
8Ara sınav
9İki faktörlü deneme desenleri: Basit faktöryel düzen ve interaksiyon durumu
10İki faktörlü denemelerde yorumlama ve ortalamaların istatistiki karşılaştırılması
11Üç faktörlü deneme desenleri: Basit faktöriyel düzen
12Üç faktörlü deneme desenleri: Bölünen bölünmüş parseller
13İkili ve üçlü interaksiyonların yorumlanması
14İkili ve üçlü interaksiyon durumunda ortalamaların karşılaştırılması
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144354543334
ÖÇ244344443443
ÖÇ344444354554
ÖÇ445544444534
ÖÇ543444535534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr