|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200400503104 | MAKRO İKTİSAT | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ders, ekonominin bir bütün olarak nasıl işlediği ile ilgili sahip olduğumuz bilgi birikiminin basit ve kısa bir sunumunu içermektedir. Bu bağlamda temel makro iktisadi kavramlar ve modeller tanıtılmakta; para maliye politikalarının ekonomi üzerindeki etkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Polad ALİYEV | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci, Enflasyon, işsizlik, Hasıla, Büyüme vb. temel makro iktisadi kavramları açıklayabilir. | 2 | Enflasyon, işsizlik, Hasıla, Büyüme vb. temel makro iktisadi değişkenlerin nasıl hesaplandığını, yayımlanma takvimini ve ne anlama geldiğini bilir. | 3 | Makro iktisadın temel amaç ve araçlarını , makro iktisadın gelişim sürecini ve bu sürece önemli katkıları bilir. | 4 | Klasik ve Keynesyen ekollerin vizyon, varsayım, analiz ve politika önerilerini bilir. | 5 | Farklı varsayımlar çerçevesinde para maliye politikalarının ekonomi üzerinde doğuracağı etkileri analiz edebilir. | 6 | Toplam talep ve arzın nasıl oluştuğunu bilir. | 7 | Farklı modeller çerçevesinde fiyat ve hasılanın nasıl değiştiğini bilir. | 8 | Enflasyon, işsizlik ve hasıla arasındaki ilişkileri açıklayabilir. | 9 | Açık ekonomilerde farklı sermaye hareketleri ve farklı döviz kuru varsayımları altında makro dengenin ne anlama geldiğini ve nasıl sağlanabileceğini bilir. | 10 | Açık ekonomilerde toplam talep ve arzın nasıl oluştuğunu bilir. | 11 | Açık ekonomilerde faklı varsayımlar altında para ve maliye politikalarının etkinliği hususunu tartışabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | İktisada Giriş 1 ve 2 derslerinin alınmış olması önerilir. | Dersin İçeriği | İktisadi büyüme, dalgalanma, hasıla kavramı ve ilgili diğer kavramlar, enflasyon, işsizlik, faiz, döviz kuru, basit Keynesyen model ve IS-LM modeli. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 DBP ve Giriş Dersi
| | | 2 | Makro İktisat: İktisadi Büyüme Ve Dalgalanmalar | | | 3 | Ekonominin Ölçülmesi 1: Hâsıla | | | 4 | Ekonominin Ölçülmesi 2: İşsizlik, Enflasyon | | | 5 | Planlanan Harcama Ve Hâsıla Düzeyi: Basit Keynesyen Model | | | 6 | Planlanan Harcama, Faiz Haddi Ve Hâsıla Düzeyi: IS-LM Modeli | | | 7 | Para Ve Maliye Politikası | | | 8 | VİZE Sınav | | | 9 | Toplam Talep ve Toplam Arz | | | 10 | Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Alternatif Makro Modeller | | | 11 | Açık Ekonomilerde Toplam Planlanan Harcama Ve Hasıla Düzeyi | | | 12 | Açık Ekonomilerde Makro Denge: Mundell Fleming Modeli | | | 13 | Açık Ekonomilerde Toplam Arz-Toplam Talep Modeli | | | 14 | Enflasyon, İşsizlik-Hasıla | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj, Son Baskı, İstanbul.2. N. Gregory Mankiw, Makroekonomi, Çev. Edt.: Ö. Faruk ÇOLAK, Eflatun, 1. Baskı, İstanbul.3. K. Yıldırım, D. Karaman ve M. Taşdemir, Makroekonomi, Seçkin, 5. Baskı, Ankara.4. R. DORNBUSCH, S. FİSCHER ve R. STARTZ (Çeviren: Salih AK), Makro İktisat, Literatür Yayınları, 12. Baskıdan Çeviri, Birinci Basım, İstanbul5. Ö.F.Çolak, Makroekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun, 1. Baskı, İstanbul.6. Ders sunumuna classroom üzerinden derse kayıt olarak ulaşabilirsiniz.Classroom şifresi: *Sunum materyali, dersin anlatımına kolaylık sağlamak maksadıyla hazırlanmıştır. Sahip olduğu içerik, öğrenci için tek başına yeterli olmayabilir. *Her bir dersle ilgili okuma listesi, gerektiğinde, ayrıca duyurulacaktır. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|