Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200400501103YÖNETİM BİLİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yönetimin biliminin tanımını vererek, teorileri anlatarak yönetim biliminin altyapısını oluşturmak, yönetici, örgüt gibi kavramların öğrenilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ahmet Ates
Öğrenme Çıktıları
1Yönetim, yönetici ve organizasyon gibi temel kavramları tanımlayabilir
2Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir ve birbiriyle ilişkilendirebilir
3Yöneticinin farklı rollerini açıklayabilir
4Karar vermenin yöneticilikteki önemini ortaya koyabilir
5Yönetim ve organizasyon teorilerini eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir
6Modern yönetim tekniklerini açıklayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yönetim biliminin tanımı ve özellikleri, tarihi gelişimi, yönetim bilimine yakın bilim dallarıyla ilişki, yönetim teorileri, yönetim fonksiyonları Yönetim biliminin tanımı ve özellikleri, tarihi gelişimi, yönetim bilimine yakın bilim dallarıyla ilişki, yönetim teorileri, yönetim fonksiyonları: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Kontrol, Yönetim, Yönetici ve Organizasyon Kavramları, Yöneticinin Rolleri, Yöneticilik ve Liderlik, Karar Verme, Klasik Yönetim Teorisi, Bilimsel Yönetim Yaklaşımı, Bürokrasi, Neoklasik Yönetim Teorisi, Modern Yönetim Teorisi, Sistem Yaklaşımı, Durumsallık Yaklaşımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yönetim, Yönetici ve Organizasyon Kavramları
2Yönetim Becerileri, Yöneticinin Rolleri, Yöneticilik ve Liderlik
3Yöneticilik ve Karar Verme
4Klasik Yönetim Teorisine Giriş ve Bilimsel Yönetim Yaklaşımı
5Klasik Yönetim Teorisi : Yönetim Süreci ve Bürokrasi Yaklaşımları
6Neoklasik Yönetim Teorisi
7Modern Yönetim Teorisine Giriş ve Sistem Yaklaşımı
88. Modern Yönetim Teorisi : Durumsallık Yaklaşımı
9Planlama
10Örgütleme
11Yürütme
12Koordinasyon
13Denetim
14Küreselleşme ve Çağdaş Yönetim Teknikleri
15Postmadernizm - Modernizm
16Fordizm
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nuri Tortop- Eyüp G. İsbir- Burhan Aykaç- Hüseyin Yayman- M. Akif Özer, Yönetim Bilimi, Nobel Yayınları, 2017. Ahmet Hamdi Aydın, Yönetim Bilimi, Seçkin Yayınları, 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma168128
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)138
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ133434444333445
ÖÇ233444433344555
ÖÇ333344444555555
ÖÇ434444444445555
ÖÇ533333344444444
ÖÇ633344444554444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr