Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180400508101 | KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR II | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, kamu yönetimi alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları ve uygulamaları incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Emrah Konuralp |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kamu yönetimi alanında son dönemde yaşanan değişim sürecini ve dinamiklerini açıklayabilmek. | 2 | Kamu yönetiminde ortaya çıkan çağdaş kavram ve teknikleri açıklayabilmek. | 3 | Kamu yönetimindeki uygulamaları yeni kavram ve yaklaşımlar ile analiz edebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımlar; kamu yönetiminde yeni konular, kavramlar ve kurumlar; dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel trendler ve tartışmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Postmodern Toplum, Devlet Ve Postbürokratik Kamu Yönetimi | | | 3 | Giriş, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı (Teori Ve Kavramları) | | | 4 | Postmodern Toplum, Devlet Ve Postbürokratik Kamu Yönetimi | | | 5 | YKY Ve Yönetimde Etik Sorunsalı | | | 6 | YKY Ve Yönetimde Etik Sorunsalı | | | 7 | Kamuda Performans Yönetimi Ve Sayıştay’la İlgili Yeni Yasal Düzenlemeler | | | 8 | Kamuda Performans Yönetimi Ve Sayıştay’la İlgili Yeni Yasal Düzenlemeler | | | 9 | YKY’de Katılım, Takım Çalışması, Etkinlik, Toplantı Ve Zaman Yönetimi | | | 10 | YKY’de Katılım, Takım Çalışması, Etkinlik, Toplantı Ve Zaman Yönetimi | | | 11 | Esnek Çalışma Düzenleri, Çatışma Yönetimi | | | 12 | Esnek Çalışma Düzenleri, Çatışma Yönetimi | | | 13 | YKY’de Liderlik, Yeni Kamusal Örgüt Yapılanmaları | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Balcı, A. vd. (Editör) 2013. Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, 3. Baskı, Ankara, Seçkin Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 90 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 90 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Bu ders için staj uygulaması bulunmamaktadır. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|