|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180400501103 | YÖNETİM BİLİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yönetimin biliminin tanımını vererek, teorileri anlatarak yönetim biliminin altyapısını oluşturmak, yönetici, örgüt gibi kavramların öğrenilmesini sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Aslıhan IĞDIR AKARAS | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim, yönetici ve organizasyon gibi temel kavramları tanımlayabilir | 2 | Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir ve birbiriyle ilişkilendirebilir | 3 | Yöneticinin farklı rollerini açıklayabilir | 4 | Karar vermenin yöneticilikteki önemini ortaya koyabilir | 5 | Yönetim ve organizasyon teorilerini eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir | 6 | Modern yönetim tekniklerini açıklayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yönetim biliminin tanımı ve özellikleri, tarihi gelişimi, yönetim bilimine yakın bilim dallarıyla ilişki, yönetim teorileri, yönetim fonksiyonları
Yönetim biliminin tanımı ve özellikleri, tarihi gelişimi, yönetim bilimine yakın bilim dallarıyla ilişki, yönetim teorileri, yönetim fonksiyonları: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Kontrol, Yönetim, Yönetici ve Organizasyon Kavramları, Yöneticinin Rolleri, Yöneticilik ve Liderlik, Karar Verme, Klasik Yönetim Teorisi, Bilimsel Yönetim Yaklaşımı, Bürokrasi, Neoklasik Yönetim Teorisi, Modern Yönetim Teorisi, Sistem Yaklaşımı, Durumsallık Yaklaşımı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim, Yönetici ve Organizasyon Kavramları
| | | 2 | Yönetim Becerileri, Yöneticinin Rolleri, Yöneticilik ve Liderlik | | | 3 | Yöneticilik ve Karar Verme | | | 4 | Klasik Yönetim Teorisine Giriş ve Bilimsel Yönetim Yaklaşımı | | | 5 | Klasik Yönetim Teorisi : Yönetim Süreci ve Bürokrasi Yaklaşımları | | | 6 | Neoklasik Yönetim Teorisi | | | 7 | Modern Yönetim Teorisine Giriş ve Sistem Yaklaşımı | | | 8 | 8. Modern Yönetim Teorisi : Durumsallık Yaklaşımı | | | 9 | Planlama | | | 10 | Örgütleme | | | 11 | Yürütme | | | 12 | Koordinasyon | | | 13 | Denetim | | | 14 | Küreselleşme ve Çağdaş Yönetim Teknikleri | | | 15 | Postmadernizm - Modernizm | | | 16 | Fordizm | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Nuri Tortop- Eyüp G. İsbir- Burhan Aykaç- Hüseyin Yayman- M. Akif Özer, Yönetim Bilimi, Nobel Yayınları, 2017.
Ahmet Hamdi Aydın, Yönetim Bilimi, Seçkin Yayınları, 2018. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 16 | 8 | 128 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|