Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300508101ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI IIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ortak milli kültür değerleri taşıyan eserlerden faydalanmak suretiyle Türk toplumunun temel değer hükümlerini öğretip benimsetmek. Türk edebiyatının dünü ve bugünü ile dünya edebiyatının içerisindeki yerinin öneminin kavratılmasına olanak ve zemin sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Himmet UÇ
Öğrenme Çıktıları
1Şiirde ahengi sağlayan unsurları belirler.
2Şiirde söz sanatlarına yer verilip verilmediğini açıklar.
3Şiirdeki birimler veya cümleler arasındaki ilişkiyi açıklar.
4Şiiri yapı bakımından inceler.
5Çağrışımın değil, açıkça söylemenin niçin önemli olduğunu fark eder.
6Temanın edebiyat geleneği içindeki yerini açıklar.
7Şiirdeki birimler veya cümleler arasındaki ilişkiyi açıklar.
8Şiirin imge ve söyleyiş bakımından öz şiire yakınlığını fark eder.
9Öğrenciler, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öz Şiir-Yedi Meşaleciler
2Yedi Meşalecilerin şiirimize katkıları
31930-1940 dönemi şiirimiz
4Cahit Sıtkı Tarancı edebi kişiliği
5'35 Yaş' şiirinin incelenmesi
6Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiirlerinde yaşama sevinci
7'Abbas' şiirinin incelenmesi
8Ara Sınav
9Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiirlerinde ölüm
10Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiirlerinde kadın, aşk
11Garip Hareketi, Garip şiirinin özellikleri
12Orhan Veli Kanık'ın şiirlerinde yaşama sevinci
13Orhan Veli Kanık'ın şiirlerinde İstanbul
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A. İhsan Kolcu: Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı I (Şiir) Mehmet Kaplan: Şiir Tahlilleri I-II İnci Enginün: Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Hakan Sazyek: Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi Orhan Veli Kanık Bütün Şiirleri, Can Yayınları Cahit Sıtkı Tarancı Bütün Şiirleri, Can Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1454354444454
ÖÇ2354345443545
ÖÇ3345435354544
ÖÇ4534443355344
ÖÇ5435435534443
ÖÇ6433443443344
ÖÇ7333434444333
ÖÇ8543545455554
ÖÇ9544553455344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr