Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300507101 | ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI I | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Seçilmiş roman ve öykülerden hareketle Çağdaş Türk Edebiyatını yakından tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Himmet UÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Çağdaş Türk edebiyatının kapsamı ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
2. Çağdaş Türk romanı hakkında bilgi edinir.
3. Çağdaş Türk öyküsü hakkında bilgi edinir.
4. Çağdaş Türk şiiri hakkında bilgi edinir.
5. Çağdaş Türk tiyatrosu hakkında bilgi edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında Türk edebiyatının günümüzde kalem faaliyetleri devam eden temsilcileri, bu yazar ve şairlerin eserleri incelenecektir. Tarihî süreç içerisinde Türk edebiyatının geçirdiği kırılmalar incelenerek yaşayan Türk edebiyatının bu süreçteki konumu ve Türk edebiyatına katkıları araştırılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk edebiyatının gelişim süreci | | | 2 | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı | | | 3 | Çağdaş Türk edebiyatı | | | 4 | Türk şiirinde yeni bir evre: Çağdaş Türk şiiri | | | 5 | Çağdaş Türk şiirinin önemli temsilcileri: Haydar Ergülen, Birhan Keskin ve Ömer Erdem | | | 6 | Çağdaş Türk öyküsünde yapı ve tema | | | 7 | Çağdaş Türk öyküsünün önemli temsilcileri: Birgül Oğuz, Sema Kaygusuz ve Şermin Yaşar | | | 8 | Midterm Exam | | | 9 | Çağdaş Türk romanının özellikleri | | | 10 | Çağdaş Türk romanının önemli temsilcileri: Orhan Pamuk ve Ahmet Ümit | | | 11 | Çağdaş Türk tiyatrosunun genel özellikleri | | | 12 | Çağdaş Türk tiyatrosunun önemli temsilcileri: Nesrin Kazankaya ve Zeynep Kaçar | | | 13 | Genel Değerlendirme | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktulum, K. (2000). Metinlerarası İlişkiler. Ankara: Öteki Yayınevi.
Alver, K. (2010). Türk Öyküsünün Toplumsal İzdüşümü Üzerine Notlar. Paper presented at the Kahramanmaraş Öykü Günleri, Kahramanmaraş.
Chatman, S. (2009). Öykü ve Söylem (Ö. Yaren, Trans.). Ankara: De Ki Basım Yayım.
Ecevit, Y. (2001). Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
Garrard, G. (2020). Ekoeleştiri: Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar (E. Genç, Trans. 3 ed.). İstanbul: Kolektif Kitap.
Kahraman, Â. (2015). Modern Türk Hikâyesi. İstanbul: Büyüyen Ay Yayınları.
Kaplan, M. (2005). Nesillerin Ruhu (9 ed.). İstanbul: Dergâh Yayınları.
Korkmaz, R., & Deveci, M. (2011). Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü. Ankara: Grafiker Yayınları.
Kösemihal, N. Ş. (1964). Edebiyat Sosyolojisine Giriş. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 2 (19-20), 1-37.
Sazyek, H. (2013). Roman Terimleri Sözlüğü. Ankara: Hece Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|