Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300507101ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI IZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Seçilmiş roman ve öykülerden hareketle Çağdaş Türk Edebiyatını yakından tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Himmet UÇ
Öğrenme Çıktıları
11. Çağdaş Türk edebiyatının kapsamı ve özellikleri hakkında bilgi edinir. 2. Çağdaş Türk romanı hakkında bilgi edinir. 3. Çağdaş Türk öyküsü hakkında bilgi edinir. 4. Çağdaş Türk şiiri hakkında bilgi edinir. 5. Çağdaş Türk tiyatrosu hakkında bilgi edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders kapsamında Türk edebiyatının günümüzde kalem faaliyetleri devam eden temsilcileri, bu yazar ve şairlerin eserleri incelenecektir. Tarihî süreç içerisinde Türk edebiyatının geçirdiği kırılmalar incelenerek yaşayan Türk edebiyatının bu süreçteki konumu ve Türk edebiyatına katkıları araştırılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk edebiyatının gelişim süreci
2Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı
3Çağdaş Türk edebiyatı
4Türk şiirinde yeni bir evre: Çağdaş Türk şiiri
5Çağdaş Türk şiirinin önemli temsilcileri: Haydar Ergülen, Birhan Keskin ve Ömer Erdem
6Çağdaş Türk öyküsünde yapı ve tema
7Çağdaş Türk öyküsünün önemli temsilcileri: Birgül Oğuz, Sema Kaygusuz ve Şermin Yaşar
8Midterm Exam
9Çağdaş Türk romanının özellikleri
10Çağdaş Türk romanının önemli temsilcileri: Orhan Pamuk ve Ahmet Ümit
11Çağdaş Türk tiyatrosunun genel özellikleri
12Çağdaş Türk tiyatrosunun önemli temsilcileri: Nesrin Kazankaya ve Zeynep Kaçar
13Genel Değerlendirme
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktulum, K. (2000). Metinlerarası İlişkiler. Ankara: Öteki Yayınevi. Alver, K. (2010). Türk Öyküsünün Toplumsal İzdüşümü Üzerine Notlar. Paper presented at the Kahramanmaraş Öykü Günleri, Kahramanmaraş. Chatman, S. (2009). Öykü ve Söylem (Ö. Yaren, Trans.). Ankara: De Ki Basım Yayım. Ecevit, Y. (2001). Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Garrard, G. (2020). Ekoeleştiri: Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar (E. Genç, Trans. 3 ed.). İstanbul: Kolektif Kitap. Kahraman, Â. (2015). Modern Türk Hikâyesi. İstanbul: Büyüyen Ay Yayınları. Kaplan, M. (2005). Nesillerin Ruhu (9 ed.). İstanbul: Dergâh Yayınları. Korkmaz, R., & Deveci, M. (2011). Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü. Ankara: Grafiker Yayınları. Kösemihal, N. Ş. (1964). Edebiyat Sosyolojisine Giriş. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 2 (19-20), 1-37. Sazyek, H. (2013). Roman Terimleri Sözlüğü. Ankara: Hece Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1334444554434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr