|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300506101 | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1. Kırgız Türklerini ve Özbekistan'ı tanıtmak.
2. Kırgız Edebiyatını ana hatlarıyla öğretmek.
3. Kırgız Türkçesinin alfabesini (Kiril) ve seslerini öğretmek.
4. Kırgız Türkçesinin fonetik ve morfolojik özelliklerini öğretmek.
5. Kırgız Edebiyatı metinlerini okuyup anlayabilmelerini sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Nesrin GÜLLÜDAĞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 Türklük bilimi kavramını tanımlayabilir, özelliklerini ve tarihî gelişimini açıklayabilir.
2 Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Dil kavramını her yönüyle bilir, dilin incelenme yöntem ve disiplinlerini (dil bilimi, dil bilgisi, filoloji) tanır ve çağdaş dil bilimi verileriyle Türk dilini inceleyebilir.
4 Çağdaş Türk dünyasının, yönlere göre güneybatı, güneydoğu, kuzeybatı ve kuzeydoğu şeklinde sınıflandırılan lehçe gruplarını ve edebiyatlarını tanır ve bu grupların dil ve edebiyat açısından ayırt edici özelliklerini bilir.
5 Türk dili tarihini, ilk yazılı belgelerden çağdaş Türk lehçelerinin ortaya çıkışına ve günümüzdeki durumuna kadar olan dönemlerini kronolojik olarak ve eserleriyle birlikte bilir.
6 Tarihî Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Köktürk, Uygur, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
8 Çağdaş Türk lehçelerinin ağızları hakkında bilgi sahibi olur, bu ağızlardan derlenen veya bu ağızlarla yazılan metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
9 Çağdaş Türk lehçeleri arasında aktarma yapabilir.
10 Çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatlarının tarihî dönemlerine ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | | Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2006.
2. Kasapoğlu,Çengel,H., Kırgız Türkçesi Grameri,I. Baskı, Ankara, 2005. 3. Söylemez, O., Aşlar, H., Çağdaş Kırgız Hikayeleri Antolojisi, Ankara, 2009. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 3 | 5 | 15 | Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|