Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300507103TÜRK HALK BİLİMİ IZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Halk biliminin tarihçesi, içeriği, kültür ve edebiyat alanındaki önemi hakkında bilgi vermek, derleme yöntemlerini kavratmak, halk bilimi inceleme yöntemleri, kuram ve yaklaşımları hakkında bilgi vermek, somut olmayan kültürel miras ve uygulamalı folkloru kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Yasemin DOMAÇ YAŞAR
Öğrenme Çıktıları
1Halk ve halk bilimi kavramlarını tanımlar.
2Türkiye ve Avrupa’daki halk bilimi araştırmaları tarihini araştırabilir.
3Türk Halkbilimi ve Türk Halk Edebiyatı arasındaki farkı bilebilir.
4Türk Halkbiliminin kaynaklarını bilebilir.
5Türk Halkbilimi çalışmalarında kullanılan kuramları anlayabilir.
6Öğrenciler, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini Avrupa’da halk, halkbilimi teriminin ve disiplininin doğuşu, alanda yapılan ilk ve öncü çalışmalar, halkbiliminin tarihsel gelişimi ile beraber ortaya çıkan teoriler ve kuramlar oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk kimdir? Halk bilimin tanımı, içeriği ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi nedir?
2Halk biliminin tarihçesi.
3Avrupa'da Halkbilimi Çalışmaları
4Türk halk biliminin belli başlı kaynakları, yayınlar, kuruluşlar.
5Halkbiliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi
6Erken Dönem Halkbilimi Kuramları 1. Mitolojik Teori 2. Mitlerin Meteorolojik Gelişim Teorisi 3. Güneş Mitolojist Okul ve Güneş Mitleri Teorisi
7Ara Sınav.
84) Masalların Göçü ve Kültürel Ödünçleme Teorisi 5) Evrimsel Teori
9Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları 1) Tarihi Coğrafi Fin Okulu
102) Tarihi Yeniden Kurma Kuramı 3) Psikoanalitik Kuramlar 4) Mit- Ritüelist Halkbilimi Kuramı
115) Tarihi Kültürel Halkbilimi Okulu 6) Biyolojik Halkbilimi Kuramı 7) Seçkin Kültürün Dibe Batması Kuramı
128) İdeolojik Halkbilimi Kuramları 9) Kültürler Arası Çaprazlama Yöntemi 10) Yığın Kültürü Kuramı
13Halkbilimi Kuramlarını temel alarak oluşturulmuş makalelerin incelenmesi
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Çobanoğlu, Ö. 1999, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yay.,Ankara.. 2- Oğuz, Ö. 2010, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1454554545555
ÖÇ2435555344455
ÖÇ3554544455555
ÖÇ4434555545534
ÖÇ5555444534555
ÖÇ6445554545354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr