Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300507100CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI IZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının özelliklerini göstermek, eserden hareket ederek bu dönemin temsilcilerini ve ele aldıkları meseleleri belirlemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
PROF. DR. HİMMET UÇ
Öğrenme Çıktıları
11. Cumhuriyet dönemindeki edebi eğilimleri öğrenir. 2. Anadolu’yu işleyen eserleri tanır ve ele aldıkları temaları inceler. 3. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatını şekillendiren etmenleri tartışır. 4. Bu dönemde ortaya çıkan toplulukların edebiyatımızdaki yerini belirler. 5. Edebî türlerdeki ve konulardaki değişiklikleri izler, memleket edebiyatı kavramını irdeler. 6. Bu dönemin edebî eğilimlerini açıklar. 7. Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Cumhuriyet döneminde edebi faaliyetler Cumhuriyet döneminde dilde ve sanattaki değişmeler Cumhuriyet dönemi edebiyatımızda eğilim ve gruplaşmalar Hece geleneğini sürdürenler: Necip Fazıl/ Şiirlerinin tahlili Memleket edebiyatına yönelenler: Faruk Nafiz/ Ahmet Kutsi Kemalettin Kami Kamu/ Faruk Nafiz 1940 sonrası şiirimiz/garip hareketi Orhan Veli’nin şiirimizdeki yeri ve eserlerinden örnekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cumhuriyet döneminde edebi eğilimler
2Cumhuriyet döneminde dilde ve sanattaki değişmeler
3Cumhuriyet dönemi edebiyatımızda eğilim ve gruplaşmalar
4Hece geleneğini sürdürenler: Necip Fazıl/ Şiirlerinin tahlili Mistik şiir akımı ve Necip Fazıl
5Memleket edebiyatına yönelenler: Faruk Nafiz/ Ahmet Kutsi
6Kemalettin Kami Kamu/ Faruk Nafiz
71940 sonrası şiirimiz/ Garip Hareketi
8Ara sınav
9Orhan Veli'nin Şiirimizdeki Yeri
10Garip Şiirinin örnekleri
11II. Yeni Hareketi/İlhan Berk, Turgut Uyar, Attila İlhan ve şiirleri
12Ahmet Hamdi Tanpınar/Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü
13Peyami Safa/Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Fatih-Harbiye, Yalnızız
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Atatürk Devri Türk Edebiyatı I, haz: M. Kaplan- İ. Enginün – Z. Kerman 2.İ. Enginün, Halide Edib Adıvar’ın Eserlerinde Doğu Batı Meselesi 3.İ. Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları 4.İ. Enginün, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 5.Birol Emil, Türk Kültür ve Edebiyatından Meseleler 6.Birol Emil, Reşat Nuri Güntekin’in Romanlarında Şahıslar Dünyası 7.Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 8.Tanpınar Üzerine Yazılar, haz: Abdullah Uçman- Handan İnci
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11010
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1344553334443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr