Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300505103TÜRK HALK EDEBİYATI IVZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Aşık tarzı destan geleneği, masal ve halk hikayeleri konusunda ve özellikleri hakkında bilgi edinerek, geçmişten günümüze bu türlerin gelişimi ve bugüne bakan özellikleri hakkında bilgi edinmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. OĞUZ DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Masal anlatıcısı ve masalın özelliklerini açıklar
2Masalların kaynağını ve doğal (yapma) masal ve edebi masal konularını açıkla4
3Türk masallarında tipler ve masal çeşitleri konusunda bilgi edinir.
4Masal türü hakkında bilgi edinir ve masalın geçmişten günümüze gelen özellikleri sorusunu cevaplar.
5Mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste, aşık tarzışiir geleneğinin oluşumu, gelişimi, icra bağlamları ile; masal tanımı ve özellikleri; halk hikayeleri konusu üzerinde durulacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçede Destan kelimesi ve aşık tarzı destan kavramı
2Âşık tarzı destan türünün dış yapı özellikleri.
3Aşık tarzı destan türünün iç yapı özellikleri.
4Anadoluda âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimini anlatmak
5Âşık, âşığın yetişmesi, mahlas alması, özellikleri, vb. kavramları anlatmak ve tanıtmak
6Aşık ile dinleyici/ okuyucu açısından yapısal özellikler.
7Masalın tanımı ve masalın kaynakları
8Ara sınav
9Masal anlatıcıları ve gelenek
10Masalların sınıflandırılması
11Masal metinleri.
12Halk hikayesinin tanımı ve özellikleri
13Halk hikayelerinin anlatıma dayalı türlerle olan ilişkileri.
14Konularına göre halk hikayeleri
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Banarlı, N. S.. (1987), Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yay. Oğuz, M.Ö. vd. (2004), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. Türk Edebiyatı Tarihi 4 C., İstanbul: Kültür Bakanlığı Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444534545454
ÖÇ2455542454554
ÖÇ3555434443554
ÖÇ4445543454454
ÖÇ5443454554444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr