Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300505103 | TÜRK HALK EDEBİYATI IV | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Aşık tarzı destan geleneği, masal ve halk hikayeleri konusunda ve özellikleri
hakkında bilgi edinerek, geçmişten günümüze bu türlerin gelişimi ve bugüne bakan
özellikleri hakkında bilgi
edinmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. OĞUZ DOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Masal anlatıcısı ve masalın özelliklerini açıklar | 2 | Masalların kaynağını ve doğal (yapma) masal ve edebi masal konularını açıkla4 | 3 | Türk masallarında tipler ve masal çeşitleri konusunda bilgi edinir. | 4 | Masal türü hakkında bilgi edinir ve masalın geçmişten günümüze gelen
özellikleri sorusunu cevaplar. | 5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste, aşık tarzışiir geleneğinin oluşumu, gelişimi, icra
bağlamları ile; masal tanımı ve özellikleri; halk hikayeleri konusu
üzerinde durulacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçede Destan kelimesi ve aşık tarzı destan kavramı | | | 2 | Âşık tarzı destan türünün dış yapı özellikleri. | | | 3 | Aşık tarzı destan türünün iç yapı özellikleri. | | | 4 | Anadoluda âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimini anlatmak | | | 5 | Âşık, âşığın yetişmesi, mahlas alması, özellikleri, vb. kavramları anlatmak ve tanıtmak | | | 6 | Aşık ile dinleyici/ okuyucu açısından yapısal özellikler. | | | 7 | Masalın tanımı ve masalın kaynakları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Masal anlatıcıları ve gelenek | | | 10 | Masalların sınıflandırılması | | | 11 | Masal metinleri. | | | 12 | Halk hikayesinin tanımı ve özellikleri | | | 13 | Halk hikayelerinin anlatıma dayalı türlerle olan ilişkileri. | | | 14 | Konularına göre halk hikayeleri | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Banarlı, N. S.. (1987), Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yay.
Oğuz, M.Ö. vd. (2004), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay.
Türk Edebiyatı Tarihi 4 C., İstanbul: Kültür Bakanlığı Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|