Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300505103 | TÜRK HALK EDEBİYATI IV | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Anadolu sahası aşıklık geleneğini tanıtmak, Aşıklık geleneğini hazırlayan edebi ve sosyokültürel zemini anlatmak, Aşık toplantıları hakkında bilgi vermek, Aşık şiiri örneklerini incelemek, önde gelen Aşıkları tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İsmail ABALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aşıklık geleneğini doğuran edebi ve sosyokültürel etmenlerin farkına varır. | 2 | Aşık edebiyatının oluşumunu, gelişimini anlar. | 3 | Aşık edebiyatı edebi ürünlerini tanır ve bunlar üzerinde incelemeler yapar. | 4 | Belli başlı aşıkların hayatı ve sanatı hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dönem programı tanıtımı, dersle ilgili doküman (kitap, dergi, vb.) önerileri | | | 2 | Baksı, kam, ozan, âşık, şair, kalem şairi vb. terimlerin açıklamalarını geçmişten günümüze uzanan çizgide vermek | | | 3 | Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı kavramının açıklamak ve geleneği oluşturan faktörleri anlatmak | | | 4 | Anadoluda âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimini anlatmak | | | 5 | Âşık, âşığın yetişmesi, mahlas alması, özellikleri, vb. kavramları anlatmak ve tanıtmak | | | 6 | Âşıklık geleneğinin yürütüldüğü sözlü ve yazılı (âşıklar bayramı, fasıllar gibi) ortamları geleneğe uygun sırasıyla tanıtmak | | | 7 | Âşık edebiyatının heceli türlerini örnekleriyle tanıtmak ve incelemek | | | 8 | Âşık edebiyatının aruz ölüsüyle yazılan türlerini örnekleriyle tanıtarak incelemek | | | 9 | Yüzyıllara göre 14. yüzyıldan başlayarak 15 ve 16. yüzyıl âşıklık geleneğinin temsilcilerini tanıtmak ve şiirlerini incelemek | | | 10 | 17. yüzyıl âşıklarını tanıtmak ve Karacaoğlan üzerinde durmak | | | 11 | 17. yüzyıl âşıklarından Âşık Ömer, Gevherîyi tanıtmak ve örnek şiirlerini incelemek | | | 12 | 18. yüzyıl âşıklarını tanıtmak, Âşık Levnî üzerinde durmak ve örnek şiirlerini incelemek | | | 13 | 19. yüzyıl âşıklarını tanıtarak öne çıkan âşıkları örnek şiirleriyle incelemek | | | 14 | 20. yüzyıl ve günümüz âşıklarını tanıtarak öne çıkan âşıkları örnek şiirleriyle incelemek | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M. Fuad Köprülü, Türk Saz Şairleri I, Türk Edebiyatındea Âşık Tarzının Menşe ve Tekâmülü XVI. ve XVII. Asır Saz Şairleri, Ankara 1962
Doğan Kaya, Âşık Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul 2000.
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Ankara 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | | 5 | | 5 | 4 | | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | | 4 | | 4 | 5 | | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | | 4 | | 3 | 5 | | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|