|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300505102 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI III | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | XVI. yüzyıl Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatının tüm yönleriyle (dönemin özellikleri, temsilcileri ve eserleri) ele alınıp öğretilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Murat Ali KARAVELİOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | XVI. yüzyıl Osmanlı sahası şair ve yazarları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | XVI. yüzyıl mesnevileri ve mensur eserleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | XVI. yüzyıl Osmanlı dönemi Türk edebiyatının edebî metinlerini okuyabilir, anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 | XVI. yüzyıl Osmanlı sahası Türk edebiyatının özelliklerini kavrayıp analiz yapabilir. | 5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | XVI. Yüzyılda Anadolu ve Azerî Sahası Türk Edebiyatı: Zati, Hayâli, Figânî, İshak Çelebi, Emrî, Nev'i, Bağdatlı Ruhi, Bâki, Taşlıcalı Yahya, Hakâni, Fuzûli, Hatai; XVI. yüzyılda tezkirecilik: Latifi, Sehi, Âşık Çelebi, Ahdi, Kınalızade Hasan Çelebi; XVI. yüzyılda edebî biçimlere bakış: mesnevî, gazel, kaside ve diğer biçimler; XVI. yüzyıllara ait manzum metinler üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları (Ahmedî, Nesimî, Şeyhî; Bakî, Fuzulî); XVI. yüzyıllara ait tezkire ve tarih gibi mensur yazı türler üzerinde okuma ve inceleme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | XVI. yüzyıl Türk edebiyatına genel bir bakış: Anadolu, Çağatay ve Azeri Sahası Türk edebiyatları hakkında bilgi sahibi olma. | | | 2 | XVI. yüzyılda edebî türlere genel bakış, manzum ve mensur eserleri tanıma | | | 3 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi edinme ve seçilen metinleri okuyup anlama, yorumlama | | | 4 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi edinme ve seçilen metinleri okuyup anlama, yorumlama. | | | 5 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi edinme ve seçilen metinleri okuyup anlama, yorumlama. | | | 6 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi edinme ve seçilen metinleri okuyup anlama, yorumlama. | | | 7 | Dönemin önemli temsilcileri hakkında bilgi edinme ve seçilen metinleri okuyup anlama, yorumlama. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | XVI. yüzyılda edebî türlere genel bakış ve mensur eseler hakkında bilgi edinme | | | 10 | XVI. yüzyılda edebî türlere genel bakış ve mensur eseler hakkında bilgi edinme. | | | 11 | XVI. yüzyılda edebî türlere genel bakış ve mensur eseler hakkında bilgi edinme. | | | 12 | Şair Padişahlar: Yavuz Sultan Selim (Selimi), Kanuni (Muhibbi)’nin ve diğerlerinin hayatı, edebi kişiliği, eserleri ve şiirlerinden örnekleri inceleme, Örnek metin okuma ve uygulama. | | | 13 | Örnek metin okuma ve uygulama. | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Şentürk, Ahmet A. ve Kartal, Ahmet, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay., İstanbul, 2012.
Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2019.
Kartal, Ahmet, Doğu’nun Uzun Hikâyesi Türk Edebiyatında Mesnevi, Doğu Kütüphanesi Yayınları, İstanbul, 2013.
Tarlan, Ali Nihad, Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2017.
İsen, M.-F. Kılıç-İ.H. Aksoyak-A. Erduran, Şair Tezkireleri, Grafiker Yay., 2002.
İsen, M.-M. Macit-O. Horata-F. Kılıç-İ.H. Aksoyak, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2012.
İz, Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nazım 1-2, Akçağ Yayınları, Ankara, 1995.
Küçük, Sabahattin, Baki Divanı, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 1994.
Levend, A. Sırrı, Türk Edebiyatı Tarihi. Dergâh Yayınları, İstanbul, 2014
Pala, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Kapı Yayınları, 2018.
Onay, A. Talat, Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul, 2021. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 1 | 3 | 3 | Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|