Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300505100 | YENİ TÜRK EDEBİYATI III | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk şiir gelenği içerisinde Servet-i Fünun şiirinin yerini ve kendisinden sonraki etkilerini örnek metinlerle kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Nusret YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Servet-i Fünun dönemi şiirlerini çözümleyebilecek | 2 | Servet-i Fünun döneminin siyasal ve kültürel yapısını bilecek. | 3 | Servet-i Fünun dönemi Türk şiirinin temsilcilerini tanıyacak. | 4 | Servet-i Fünun şiirinin Türk ve dünya şiir tarihi içindeki yerinin tespitini sağlanması. | 5 | Öğrenci, mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Osmanlı Son Dönemi tarihi, Osmanlı Klasik Edebiyatı, Batı Edebiyatı |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
... |
Dersin İçeriği |
Servet-i Fünun şairlerinden Cenap Şahabettin, Tevfik Fikret gibi sanatçıların şiirleri ve sanat anlayışlarını anlatmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanzimat sonrası Türk şiirinde yeni arayışlar, gazetecilik ve dergiciliğin gelişmeye başlaması. | | | 2 | Abdülhak Hamid ve Recaizade Ekrem'in şiirinin belirgin özellikleri | | | 3 | Ara Nesil dönemi ve şiiri | | | 4 | Servet-i Fünun topluluğunun oluşumu ve Servet-i Fünun dergisi | | | 5 | Servet-i Fünun şiirinin özellikleri. | | | 6 | Tevfık Fikret’in hayatı ve şiirinin özelliği | | | 7 | Tevfık Fikret'in şiirleri: Süha ve Pervin ve Ömr-i Muhayyel | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tevfık Fikret'in karamsarlık şiirleri: Gayya-yı Vücud, Yağmur | | | 10 | Cenap Şahabettin'in hayatı ve şiirinin özelliği. | | | 11 | Cenap Şahabettin'in şiirleri: Elhan-ı Şita ve Temaşa-yı Hazan . | | | 12 | Cenap Şahabettin'in şiirleri: Terane-i Mehtap ve Benim Kalbim | | | 13 | Servet-i Fünun topluluğuna mensup diğer şairler ve şiirlerinden örnekler. İsmail Safa, Ali Ekrem Bolayır, Ahmet Reşit, Hüseyin Siret, Celal Sahir vb. | | | 14 | Servet-i Fünun şiirinin Batı şiiri ve kendinden sonraki şiirler etkileşimi işlendi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri: Kenan Akyüz
Yeni Türk Edebiyatı: Prof. Dr. Ramazan Korkmaz |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|