Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300505100YENİ TÜRK EDEBİYATI IIIZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk şiir gelenği içerisinde Servet-i Fünun şiirinin yerini ve kendisinden sonraki etkilerini örnek metinlerle kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Nusret YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Servet-i Fünun dönemi şiirlerini çözümleyebilecek
2Servet-i Fünun döneminin siyasal ve kültürel yapısını bilecek.
3Servet-i Fünun dönemi Türk şiirinin temsilcilerini tanıyacak.
4Servet-i Fünun şiirinin Türk ve dünya şiir tarihi içindeki yerinin tespitini sağlanması.
5Öğrenci, mesleki etik ve sorumluluk bilinci edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Osmanlı Son Dönemi tarihi, Osmanlı Klasik Edebiyatı, Batı Edebiyatı
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
...
Dersin İçeriği
Servet-i Fünun şairlerinden Cenap Şahabettin, Tevfik Fikret gibi sanatçıların şiirleri ve sanat anlayışlarını anlatmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanzimat sonrası Türk şiirinde yeni arayışlar, gazetecilik ve dergiciliğin gelişmeye başlaması.
2Abdülhak Hamid ve Recaizade Ekrem'in şiirinin belirgin özellikleri
3Ara Nesil dönemi ve şiiri
4Servet-i Fünun topluluğunun oluşumu ve Servet-i Fünun dergisi
5Servet-i Fünun şiirinin özellikleri.
6Tevfık Fikret’in hayatı ve şiirinin özelliği
7Tevfık Fikret'in şiirleri: Süha ve Pervin ve Ömr-i Muhayyel
8Ara Sınav
9Tevfık Fikret'in karamsarlık şiirleri: Gayya-yı Vücud, Yağmur
10Cenap Şahabettin'in hayatı ve şiirinin özelliği.
11Cenap Şahabettin'in şiirleri: Elhan-ı Şita ve Temaşa-yı Hazan .
12Cenap Şahabettin'in şiirleri: Terane-i Mehtap ve Benim Kalbim
13Servet-i Fünun topluluğuna mensup diğer şairler ve şiirlerinden örnekler. İsmail Safa, Ali Ekrem Bolayır, Ahmet Reşit, Hüseyin Siret, Celal Sahir vb.
14Servet-i Fünun şiirinin Batı şiiri ve kendinden sonraki şiirler etkileşimi işlendi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri: Kenan Akyüz Yeni Türk Edebiyatı: Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Alan Çalışması14114
Bireysel Çalışma14114
Okuma14228
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444444444444
ÖÇ2345444534533
ÖÇ334344345444 
ÖÇ4455345545354
ÖÇ5534554354445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr